reklama
 
 

Prodeje nových aut v Česku opět stoupají, naftové motory však netáhnou

4. 5. 2018
Jestliže za první tři měsíce letošního roku prodeje aut v České republice meziročně mírně klesly, po započtení dubna je vidět zcela opačný trend. Oproti prvním čtyřem měsícům loňského roku si za stejné období letos našlo majitele o 1,5 procenta automobilů více. Volkswagen a Hyundai však i nadále prodávají méně vozů než loni.

Prodej nových osobních aut v ČR od letošního ledna do konce dubna vzrostl o 1,5 procenta na 92 132 vozů (loni 90 808 aut). V samotném dubnu trh rostl o 6,6 procenta na 24 259 prodaných vozidel. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů.

První je značka Škoda s růstem odbytu téměř 11 procent na 30 497 aut. Následuje Volkswagen s poklesem o 16 procent na 8673 vozů a třetí značka Hyundai zaznamenala snížení prodeje o tři procenta na 6427 aut. Na dalších místech jsou Dacia, Ford, Peugeot, Kia a Toyota.

Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (9510 vozů), Škoda Fabia (7430 aut) a Škoda Rapid (5210 aut). Následují další dva modely Škody Superb a Karoq. Podíl benzinových vozů byl 65 procent, pro naftový agregát se rozhodlo jen 32 procent zákazníků.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly oproti loňskému roku o sedm procent na 6282 vozů. V dubnu pak prodej vzrostl o 28 procent. První je Renault, následuje Peugeot a Volkswagen. Prodej nákladních aut se zvýšil o dvě procenta na 3204 vozidel. Nejvíce prodal Mercedes, DAF a MAN.

Prodej autobusů stoupl o 24 procent na 306 vozidel. První je značka Iveco Bus se 105 registracemi, následují SOR s 63 vozidly a Mercedes-Benz se 44 prodanými autobusy.

Kategorie motocyklů zaznamenala jako jediná za první čtyři měsíce letošního roku pokles, a to o čtyři procenta na 4963 strojů. Za duben však prodej rostl o 28 procent. První je Honda, následuje CF Moto a KTM.

autor: ČTK | 4. 5. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama