Poptávka po elektromobilech stoupla o 57 procent na 2869 prodaných aut. Čistě elektrické vozy tak měly na celkových prodejích podíl dvě procenta, hybridy pak více než 14 procent.
Nejprodávanější hybridní značkou je i nadále japonská Toyota, která prodala 4861 vozů, z toho drtivou většinu v plně hybridní variantě bez externího dobíjení. Druhý Ford prodal 3245 vozů a třetí BMW přes 2143 aut.
"Navzdory tomu, že celý trh klesá, prodeje hybridů stále silně rostou. Hybridní vozy nabízí stále více ekologičtější provoz i nižší spotřebu. Nyní s novou Corollou Cross přicházíme na trh s již pátou generací plně hybridního pohonu, který nabízí vyšší výkon při ještě nižších emisích a výrazně snížené hmotnosti Li-Ion baterie," uvedl ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Mezi elektromobily je nejúspěšnější domácí Škoda Auto s 1071 prodanými vozy Enyaq, druhý Volkswagen prodal 303 vozů rodiny ID a Hyundai si připsal odbyt 220 čistě elektrických osobních aut.
Leasingová společnost LeasePlan očekává, že navzdory energetické krizi se bude zastoupení elektrických aut ve flotilách zvyšovat. Nejvíce je to patrné v tuzemských pobočkách velkých korporací. Na elektromobily přecházejí na základě strategického rozhodnutí, které je obvykle iniciováno jejich západními centrálami.
"U těchto klientů není pořízení elektromobilů pouze výsledkem ekonomické rozvahy, důležitou roli hraje také jejich deklarovaná environmentální politika. Nedomníváme se, že by ji teď kvůli momentálně vysokým cenám elektřiny chtěli revidovat. Postupně bude růst zájem také v dalších zákaznických kategoriích. Stále více podniků i domácností nakonec vyhodnotí elektromobilitu jako nejracionálnější řešení," dodal generální ředitel LeasePlanu Martin Brix.
Celkové prodeje nových osobních aut v Česku od ledna do konce září klesly o 11 procent na 143 843 vozů. Důvodem je, i přes vysokou poptávku, nedostatek vozů kvůli chybějícím dílům.