Tesla a Čína v prodejích elektromobilů válcují ostatní. Česká republika jen paběrkuje

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 3. 2019 6:04
Elektřina je budoucností dopravy. To je zřejmé například z plánů jednotlivých automobilek, kterými se prezentovali mimo jiné i na autosalonu v Ženevě. Také zákazníci si na elektromobily začínají zvykat, protože jejich prodeje (kumulativně s plug-in hybridy, které na elektřinu ujedou nějakou část trasy) každým rokem rostou. Loni se po celém světě prodalo 2,1 milionu elektromobilů či plug-in hybridů. To je meziroční nárůst o výrazných 64 procent. Podrobná data o největších trzích i nejoblíbenějších modelech najdete v galerii.
Foto: EV Volumes

Prodeje podle výrobce

Na obrázku výše vidíte prodeje aut do zásuvky podle jednotlivých koncernů. Zelená představuje elektromobily, modrá potom plug-in hybridy. Při pohledu na levý sloupeček je pak jasné, že prodeje těchto modelů meziročně výrazně stouply, pouze tři výrobci si pohoršili.

Je ovšem žádoucí se na tento žebříček dívat z pohledu prodejů osobních a lehkých užitkových vozidel (v tu chvíli vede Tesla, přestože prodává jen tři modelové řady). Pokud by se totiž k číslům připočetla střední a těžká nákladní auta či autobusy, byl by na prvním místě čínský BYD. Ten patří celosvětově k největším producentům a vývozcům elektrických autobusů, loni jich dodal zhruba 13 600. U všech čínských výrobců je také nutno přihlédnout k tomu, že většinu prodejů jim dělá domácí trh, vývoz mimo Čínu je zatím značně omezený.

 

Právě se děje

Další zprávy