Prodej ojetin se přesouvá na internet. Do užšího výběru obvykle postoupí tři až čtyři vozy

ČTK ČTK
14. 3. 2016 15:17
Čtyři pětiny aut se v tuzemských autobazarech prodávají prostřednictvím internetu. Je to o deset procent více než ještě před dvěma lety. Na pobočky si pak lidé chodí již jen ověřit, že uváděný popis odpovídá praxi, a také kvůli absolvování zkušební jízdy.
Procházky mezi řadami aut v autobazarech dnes už absolvuje málokdo.
Procházky mezi řadami aut v autobazarech dnes už absolvuje málokdo. | Foto: Radek Pecák

Podíl aut prodávaných v tuzemských autobazarech prostřednictvím internetu se za poslední dva roky zvýšil zhruba o deset procentních bodů na 80 procent. Až třetinu aut si klienti v některých autobazarech přes internet ihned rezervují nebo objednají. Vyplývá to ze statistik velkých tuzemských obchodníků s ojetinami.

"Podíl zákazníků, kteří vybírají auto na webu, neustále roste a nyní tvoří prakticky 80 procent prodejů, což je v rámci skupiny AAA Auto zhruba 50 000 vozů ročně v ČR, SR, Polsku a Maďarsku. Na pobočky si lidé chodí prakticky již jen vyzkoušet a fyzicky prohlédnout vybraný automobil, aby se ujistili, že jeho popis na webu souhlasí s realitou. Pro tento účel si domlouvají schůzky v našich 40 autocentrech v telefonickém kontaktním centru, které sedm dní týdnu obsluhuje na 200 operátorů," uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Podle údajů dalšího velkého bazaru Auto ESA si zhruba třetina zákazníků přes internet vybere tři až čtyři vozy, ze kterých následně reálně vybírá. "Výhodou takového postupu pro klienta je například to, že vybrané vozy převezeme na jednu konkrétní pobočku. Je tedy jedno, zda se v okamžiku výběru nachází jedno vozidlo v Praze, druhé v Ostravě a třetí v Olomouci. Vozidla přivezeme na vybranou pobočku a klient tak nemusí jezdit po celé republice," dodal ředitel strategického rozvoje Auto ESA Pavel Foltýn.

Skutečně on-line, tedy že by někdo auto koupil jen na základě odkazu na webu, se například v AAA ročně prodá kolem 5000 vozů. Zhruba pětina uživatelů přichází na stránky autobazarů z mobilních zařízení.

 

Právě se děje

Další zprávy