Téměř 1,3 milionu nových osobních aut se prodalo v letošním dubnu v zemích Evropské unie a dalších skoro padesát tisíc v zemích EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island). Jde o meziroční nárůst o devět procent a nejvyšší číslo pro čtvrtý měsíc od rekordního roku 2008.
Evropský trh meziročně roste už 32. měsíc v řadě a nic nenaznačuje tomu, že by se situace měla v dohledné době obrátit. V plusu jsou totiž všechny země Evropské unie včetně Česka, kde prodej nových aut vzrostl proti dubnu 2015 o 12,5 %. Nejoblíbenější modely na českém trhu najdete zde.
Pozitivní vývoj registruje i většina automobilových značek. V plusu byla v dubnu i kompletní sestava koncernu Volkswagen, který řeší aféru Dieselgate. Značka VW zůstává suverénním lídrem evropského trhu, Škoda se v dubnu i díky meziročnímu nárůstu téměř o osm procent dostala na 10. místo.
Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním dubnu v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:
1. Volkswagen 159 119 (1. i v celém roce 2016)
2. Renault 94 824 (3.)
3. Ford 89 145 (2.)
4. Opel 82 661 (4.)
5. Peugeot 78 956 (5.)
6. Audi 77 100 (6.)
7. Mercedes 72 839 (8.)
8. Fiat 68 263 (9.)
9. BMW 67 151 (9.)
10. Škoda 59 965 (10.)
11. Citroën 51 200 (13.)
16. Kia 38 194 (15.)
17. Seat 29 974 (17.)
18. Volvo 24 931 (18.)
19. Mazda 17 389 (19.)
20. Mini 16 846 (21.)
Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.
Ve vyrovnaném boji o medailové příčky za Volkswagenem si v dubnu polepšil Renault, který sesadil z bronzové pozice Opel. Největším nárůstem se z velkých značek chlubí Mercedes (+23 %), ještě o něco lépe je na tom Mazda (+29 %), Honda je v plusu o 56 procent a více než dvojnásobek aut proti loňsku prodal Jaguar. Do mírného poklesu se proti loňsku dostala Dacia (-1,4 %), tři procenta ztratilo Mitsubishi nebo Lexus.
Trh roste i v celém roce 2016. Za první čtyři měsíce si polepšil o více než osm procent. Škoda roste téměř o devět procent, Kia a Mercedes o patnáct procent, Fiat dokonce o 16 procent, Mazda o 29 procent, Honda o 33 procent a skokan roku Jaguar o 111 procent. Méně aut než loni Evropané nakoupili pouze u Mitsubishi (-6 %), DS (-3 %), Seatu a Nissanu (-2 %).