Prodej hybridů do října stoupl o dvě třetiny, nahrává tomu výhoda parkování v Praze

ČTK ČTK
8. 11. 2018 16:38
Prodej osobních aut na hybridní pohon od ledna do října vzrostl meziročně o dvě třetiny na 3866 vozů. Naopak poptávka po autech s dieselovými motory o 21 procent poklesla. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Toyota C-HR je nejprodávanější hybridní Toyotou v Česku.
Toyota C-HR je nejprodávanější hybridní Toyotou v Česku. | Foto: Toyota

Prodej osobních aut na hybridní pohon od ledna do října vzrostl meziročně o dvě třetiny na 3866 vozů. Naopak poptávka po autech s dieselovými motory o 21 procent poklesla. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Atraktivita dieselového pohonu podle partnera poradenské firmy EY Petra Knapa klesá kvůli aféře dieselgate a jejich nabídku omezil i nástup nového homologačního měření emisí WLTP. Naopak rozšíření hybridů nahrávají například dotace nebo možnost parkování na modrých zónách v Praze bezplatně.

"Dodatečných pár tisíc vozů není ovšem na celém trhu tak velký objem. Naše studie globálně předpokládají, že první roky alternativních pohonů budou hodně o hybridních pohonech. I přes jejich cenovou nevýhodu je záruka mobility, dojezd a podobný styl užívání se spalovacími motory velkou výhodou," dodal Knap.

Nejvíce hybridních aut prodala Toyota. Připadá na ní 2579 prodaných hybridů, což je proti loňsku nárůst o 54 procent. Největší zásluhu na tom mají modely C-HR s 900 prodanými kusy a RAV4 s prodejem 742 aut. Druhým největším prodejcem hybridních aut byl Lexus s 310 prodanými vozy.

"Hybridy tvoří čtvrtinu všech našich prodejů, u větších modelů jako je RAV4 je to dokonce přes 80 procent. Polovina prodaných kombíků má hybridní ústrojí. U značky Lexus je dokonce přes 90 procent prodaných vozů v hybridu," uvedl ředitel českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.

Celkový prodej osobních aut klesl za deset měsíců roku meziročně o 0,53 procenta na 227 488 vozů. V samotném říjnu se odbyt snížil o 15 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy