Eva Srpová
25. 6. 2018 6:15
Mladoboleslavská Škoda Auto přebírá aktivity koncernu Volkswagen v Indii. Znamená to, že si bere na starosti tento trh v rámci své mateřské automobilky a velmi mu věří. Do roku 2020 ukáže nový model speciálně pro Indy, který bude také v tamní továrně stavět. Vzhledem k tomu, že se Indie brzy stane třetí světovou automobilovou velmocí, vypadá to na strategicky dobrý tah.
Tak ohromné množství lidí se potřebuje dopravovat. V indických městech aktuálně žije 377 milionů obyvatel a každou minutu se z venkova přesune do měst 30 lidí.
Indie je navíc druhou zemí na světě, kde žije nejvíce uživatelů internetu - aktuálně 500 milionů -, a je to druhá největší země na světě, kde se mluví anglicky. Za těchto předpokladů firma zřejmě vyvozuje, že Indii skutečně čeká v příštích letech ohromný ekonomický růst.
V kontrastu s tím je situace v Evropě s neustále se zpřísňujícími limity emisí a nutností investic do vývoje elektromobilů, bezpečnostních prvků, autonomního řízení, brexit a komplikovanost legislativy jednotlivých států.