Za třetí generací nejmenšího evropského modelu Picanto stojí návrhářská centra automobilky v korejském Namyangu i německém Frankfurtu. Novinka zaujme sebevědomějším postojem, což způsobilo prodloužení rozvoru o 15 mm na 2400 mm a zkrácení převisů 3595 mm dlouhé karoserie.
Designéři se vedle dospělejšího vzhledu zaměřili hlavně na lepší obestavění vnitřního prostoru, což ve výsledku znamená více místa pro cestující i jejich zavazadla, než nabízí konkurence. V kabině budoucí majitel najde i spoustu moderních technologií včetně nového systému palubního multimediálního systému s dotykovým displejem.
Nové Picanto nabídne široké možnosti zákaznických úprav, včetně možnosti volby z široké palety barev obkladů a čalounění. Zákazníci si například budou moci vybírat z 11 barevných odstínů karoserie. Právě výraznými barvami se chce Picanto odlišit od davu. Zbrusu nové Picanto se poprvé ukáže veřejnosti v březnu na ženevském autosalonu, prodej začne až koncem třetího čtvrtletí letošního roku. Do té doby se zájemci o mini značky Kia musí spokojit se současnou generací. Podívejte se zde.
Druhá novinka měla premiéru na autosalonu v Detroitu a míří do sfér, kde zatím žádný sériový model korejské značky nebyl etablován. Pětimístný sportovní sedan chce konkurovat evropským prémiovým modelům a měl by se stát nejvýkonnějším sériovým vozem Kia v historii. Svou koncepcí a atraktivním designem se Stinger orientuje hlavně na náruživé řidiče.
Společně s představením automobilu na detroitském autosalonu byla zároveň vedle americké odhalena i evropská specifikace tohoto modelu, takže je jasné, že se objeví i na starém kontinentu. Kdy se tak stane, však výrobce zatím neprozradil.
Představení modelu Stinger není žádným náhodným výkřikem ze tmy. Automobilka vyvíjí sportovně laděný model grand turismo již šest let. Startovacím impulsem byl koncept GT na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Ten tehdy mnozí považovali jen za zhmotnělý sen manažerů značky, který se jen těžko dočká realizace.
Ale máme tu rok 2017 a hlavní hvězdou expozice Kia Motors v Detroitu byl elegantní, jen 1,4 m vysoký a 4,8 dlouhý automobil stojící sebevědomě na 19palcových kolech. Přestože je pouze o 3 cm delší než sesterský model Optima, jeho rozvor 2,9 m ukazuje, že svými proporcemi přerůstá evropskou střední třídu včetně prémiových modelů Audi A5 Sportback, BMW 4 Gran Coupé, a dokonce Mercedes třídy CLS.
Design automobilu vznikal především ve Frankfurtu pod vedením německého šéfdesignéra korejského koncernu Petera Schreyera, ladění jízdních vlastností pak probíhalo hlavně na německém Nürburgringu pod vedením šéfa testovacích pilotů Alberta Biermanna, který pro korejskou značku pracuje od roku 2014.
Zásadním předpokladem pro úspěch takto pojatého modelu jsou jízdní vlastnosti. Na podvozku byla proto z 55 procent použita vysokopevnostní ocel, což by mělo zajistit potřebnou tuhost. Přední náprava a hlavně tyč řízení jsou koncipovány tak, aby řízení zprostředkovávalo maximální možnou zpětnou vazbu. Stinger bude mít ve výbavě také adaptivní tlumiče a verze GT navíc kotoučové brzdy Brembo.
Motory jsou pod přední kapotou umístěny podélně, základem je přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,0 o výkonu 187 kW, špičkovou verzi GT však bude pohánět dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,3 litru a výkonu 267 kW. Pro Evropu by měl být k dispozici také turbodiesel o objemu 2,2 litru o výkonu 147 kW.
Na zadní nebo všechna kola přenáší sílu obou pohonných jednotek automatická osmistupňová převodovka. Pokud je automobil vybaven pohonem všech kol, upřednostňuje systém i tak pohon zadních kol, u verzí s pohonem pouze zadních kol zase bude k dispozici mechanický samosvorný zadní diferenciál, který umožní optimální rozdělením točivého momentu na levé a pravé kolo.
Budoucí majitelé Stingeru mohou očekávat i špičkovou výbavu. Automobil by měl mít všechny známé jízdní asistenty, včetně autonomního brzdění s detekcí chodců a adaptivního tempomatu, barevný head-up displej, který provozní informace promítá na přední sklo, a špičkové multimediální systémy s hlasovým ovládáním a možností maximální konektivity s mobilními zařízeními.