Až se začne prodávat nová nejmenší Škodovka, kterou příští rok buď již v Ženevě nebo na podzim ve Frankfurtu nad Mohanem automobilka představí ve světové premiéře, bude to její první model, který se nevyrábí na území České republiky.
Původně se předpokládalo, že se trojice vozů odvozených z konceptu VW Up bude dělat v poněkud nevyužitém závodě Škody ve Vrchlabí, ale nakonec dalo vedení koncernu přednost investicícm do bratislavského závodu VW.
Ona to ale vlastně nebude plně svébytná Škodovka. Drtivou většinu dílů bude tento vůz, jehož jméno se zatím tají, sdílet se svými sourozenci Seatem a Volkswagenem. Přestože původně mělo jít o vozítko s pohonem zadních kol a s motorem vzadu, nakonec by se na trh měla dostat klasická "předokolka".
Konkurence pro Renault
To ale s velkou pravděpodobností nebude jediné nové auto, které Škoda příští rok představí. Tím druhým by měl být být konkurent pro vozy typu Renault Fluence - tedy auto, které působí jako velké a poměrně luxusní, přitom ale vyrobené s nízkými náklady. Právě takové vozy Volkswagen po Škodě požaduje. Velikostí by se mělo zařadit těsně pod současnou generaci octavie.
Zatímco letos Škoda do vývoje nových modelů příliš neinvestovala, v příštím roce se to změní. Investice budou nutné jednak k náběhu výroby tohoto nového levného vozu, a pak je již třeba připravit novou generaci octavie, roomsteru a brzy poté i fabie.
Další modely a deriváty budou přibývat i v dalších letech a je reálný předpoklad, že brzy spatří světlo světa i samostatné modely například pro čínský a indický trh.
Právě tyto regiony jsou víceméně zárukou, že globální prodeje Škodovce porostou a je pravděpodobné, že produkce 1,5 milionu kusů aut ročně dosáhne Škoda dříve než v roce 2020, jak plánuje nový šéf Winfried Vahland. V tu dobu by mohla mít Škodovka až desetičlennou modelovou řadu.
Elektromobil bude jen na testování
Tento manažer, který pozvedl z trosek na výsluní značku Volkswagen v Číně, chce Škodovky a hlavně jejich výrobu zlevnit. Proto příští rok možná čekají krušná vyjednávání dodavatelů dílů z tuzemska. Vahland totiž ví, za kolik jsou schopné skla a elektronické díly vyrobit čínské firmy.
Příští rok se také Škoda hodlá zviditelnit svým elektromobilem. Přestavěné octavie se ale nebudou prodávat, pouze testovat. Není také vůbec zaručeno, že až Škoda s elektromobilem skutečně přijde, bude to právě octavia a ne některý jiný z jejích vozů.
Zřejmě poslední zásadní změnou, kterou nejvýznamnější tuzemský podnik příští rok projde, je změna loga. Objevily se již první kresby a informace o tom, jak by mohlo vypadat, nicméně podoba je stále utajovaná. Jisté je snad je to, že zelená barva v něm v nějaké formě zachovaná bude.