Pokud máte touhu svézt své děti či přátele na zadních sedadlech rychlostí hodně přesahující 300 kilometrů v hodině a mít přitom nad hlavou otevřené nebe, můžete sáhnout po novince značky Bentley.
Celosvětová premiéra nejvýkonnějšího otevřeného modelu značky Bentley se uskuteční 14. ledna na mezinárodním autosalonu v Detroitu. Čtyřmístný model Continental GT Speed Convertible s osmistupňovou samočinnou převodovkou, výkonem 625 k a maximální rychlostí 325 km/h, je nejrychlejším kabrioletem na světě.
Provedení Convertible navazuje na úspěšný model GT Speed. Nové provedení modelu se usadilo na vrcholu celé modelové řady Bentley Continental. Continental GT Speed Convertible má stejné pohonné ústrojí jako model GT Speed.
Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný motor W12 s výkonem 625k dokáže zajistit akceleraci z klidu na 100 km/h během 4,4 s a pokračovat v ní až do rychlosti 325 km/h. Točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm v rozmezí otáček od 2000 až do 5000/min.
Nová řídicí jednotka spolu sosmistupňovou samočinnou převodovkou zajistila ve srovnání s první generací modelů Speed snížení spotřeby paliva a produkce emisí o 15 procent. Tím došlo také k prodloužení dojezdu na jednu nádrž paliva.
Stabilizace dovolí sklouznutí
Bentley se chlubí, že karoserie nového modelu Continental GT Speed Convertible se vyznačuje mimořádnou torzní tuhostí 22 500 Nm/stupeň, což je nejlepší hodnota v daném segmentu. Přední náprava s dvojicí příčných ramen a zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobené z hliníkových slitin. Vzduchové odpružení i tlumiče jsou nově naladěné a zajišťují zvýšenou ochotu k zatáčení, lépe kontrolují pohyby karoserie, a to jen s minimálním omezením komfortu.
Podvozek s funkcí udržování stálé světlé výšky je ve srovnání se standardním modelem Continental GT Convertible o výkonu 575 k posazen o 10 mm níže. Pevnější silentbloky přinášejí rychlejší reakce a přímější zpětnou vazbu. Přepracované příčné zkrutné stabilizátory oproti tomu omezují naklánění karoserie. ¨
Došlo také k novému naladění posilovače řízení Servotronic.
Stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) je vybaven speciálním režimem „Dynamic Mode", který dovoluje větší skluz kol ve vysokých rychlostech a navíc dovolí motoru, aby po zásahu stabilizačního systému rychleji dosáhl plného výkonu.