Překvapivě spolehlivá: Pět aut, u nichž byste nečekali, že se jedná o dobré ojetiny

Tomáš Starý
4. 1. 2019 6:02
Někdy stačí říci typ auta a hned si každý vybaví katastrofické scénáře s odstavenými vozy u krajnic a s kouřem linoucím se z motorového prostoru. Pověst některých značek často plyne z dávných zkušeností, které Češi nabývali při dovozu utrápených ojetin pochybného původu ze západní části Evropy na počátku devadesátých let. Některým automobilkám ale špatné jméno vydrželo dodnes. Přesto i mezi notorickými průšviháři najdeme několik výjimek, které naopak patří mezi velice spolehlivá a na trhu ojetin vlastně žádoucí auta.
Foto: Škoda Auto

Škoda Rapid 1.2 TSI

Koncern Volkswagen, a spolu s ním i česká Škoda, si s problematickými řetězovými rozvody motorů TSI utrhl pořádnou ostudu. Tisíce škodovek s motorem 1.2 TSI musely do servisů pro nové řetězy a někdo dokonce musel dostat nový motor, když mu řetěz úplně praskl. Jenže zatímco u Fabie, Yetiho či Octavie musíte pátrat, jestli už má vyhlídnutý vůz upravený motor s odolnějším řetězem, Škoda Rapid měla pevnější rozvodový řetěz od počátku výroby.

 

Právě se děje

před 24 minutami

Hamáček navrhuje stejně jako Babiš zrušit superhrubou mzdu

Vicepremiér a předseda ČSSD Jan Hamáček předložil ve Sněmovně návrh na zrušení takzvané superhrubé mzdy. Místo toho navrhuje od příštího roku zdanění hrubé mzdy sazbou 19 procent doplněnou o sazbu 23 procent pro příjmy zhruba nad 140 000 korun měsíčně. Návrh chce vložit do vládního daňového balíčku, kterým se má toto úterý zabývat Sněmovna. Stejný návrh předložil už v pondělí premiér a předseda ANO Andrej Babiš, který ale navrhuje sazby 15 a 23 procent.

Návrh státního rozpočtu na příští rok, který v říjnu schválila vláda, s dopady zrušení superhrubé mzdy nepočítá.

Národní rozpočtová rada dnes Babišův návrh odmítla a nedoporučuje, aby ho Sněmovna přijala. Návrh podle ní porušuje princip úplnosti a reálnosti rozpočtu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy