Eva Srpová
26. 9. 2017 6:50
Gumárenský gigant Continental představil nové technologie, které použije u svých pneumatik. Ty například budou umět měnit šířku v závislosti na své teplotě a tlaku. Pneumatiky navíc budou monitorovat svůj stav a vyšlou řidiči signál, že je s nimi něco v nepořádku. Zmapovali jsme také novinky od jiných gumárenských společností. Podívejte se do galerie.
ContiAdapt kombinuje speciální mikrokompresory vestavěné v kole, které dokážou upravit tlak vzduchu v pneumatice, s ráfkem s proměnlivou šířkou.
Vztah mezi tlakem v pneu a velikostí styčné plochy pneumatiky s vozovkou zásadně ovlivňuje bezpečnost, jízdní vlastnosti a komfort.
Například malá styčná plocha ve spojení s vysokým tlakem vzduchu v pneumatice je díky nízkému valivému odporu vhodná pro jízdu na kvalitních suchých silnicích. Naopak kombinace širší kontaktní plochy s nízkým tlakem je vhodnější v případě, že je silnice mokrá nebo přinejmenším vlhká.
Systém také umožňuje snížit tlak dokonce pod hranici 1 baru, což se mže hodit v situaci, kdy je potřeba auto vyprostit z hlubokého sněhu. Podhuštěné pneumatiky se hodí i v situaci, kdy je v zimě potřeba projet nebezpečné úseky s tzv. černým ledem.