Peugeot 208 odlehčili a zmenšili. Dokonce i volant

Radek Pecák Radek Pecák
23. 4. 2012 5:48
Zatím nejlevnější pětidveřový Peugeot 208 stojí rovný čtvrt milion
Foto: Peugeot

První, čeho si povšimnete při pohledu do interiéru nového městského Peugeotu řady 208, který se právě začíná prodávat u tuzemských dealerů značky, je zvláštně malý volant.

Důvod je jednoduchý: Konstruktéři chtěli zajistit nerušený výhled na přístrojové ukazatele, které jsou tedy posunuty o něco výše.

Když se člověk dívá zvenčí, připadá mu to divné, po usednutí dovnitř se to zase až tak moc od běžných zvyklostí malých aut neliší.

Volant neruší výhled na přístroje.
Volant neruší výhled na přístroje. | Foto: Radek Pecák

Peugeot nechce zákazníky zaujmout samozřejmě jen tímto detailem. Chce se s ním vrátit na čelní příčky prodejů této kategorie vozů, kam nepochybně patřily modely 205 i 206.

Bezpečnostní výbava je v základu

Proto se pracovalo na designu - ten je nyní daleko uhlazenější než u předchozí verze 207, na prostornosti (přes o sedm centimetrů kratší karosérii je více místa pro posádku i zavazadla) i na hmotnosti a žíznivosti motorů. Vůz je nyní ve srovnání s předchůdcem v průměru o 110 kilogramů lehčí a nové malé motory, které přijdou na trh na podzim, dokáží (jak alespoň výrobce tvrdí) uspořit při stejném výkonu i dva litry paliva na sto kilometrů.

Zatím ale ceník pro Českou republiku zahrnuje čtveřici motorů: benzinové a dieselové čtyřválce o objemu 1,4 a 1,6 litru. Výkony benzinových motorů jsou od 70 do 88 kW a dieselových od 50 do 84 kW.

Vůz se bude prodávat jak ve tří, tak i pětidveřovém provedení, přičemž za druhý pár bočních dveří se připlácí nemalých 15 000 Kč.

Vnitřní prostor je dostatečný.
Vnitřní prostor je dostatečný. | Foto: Peugeot

Základní výbava Access zahrnuje šest airbagů, ESP a tempomat s omezovačem rychlosti. Dále kupec dostane centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný výškově i podélně.

Podvozek je komfortní

Když jsme opět u toho volantu - lidé běžných konfekčních postav se za ním usadí poměrně dobře, ale nastupování a zasunutí stehen do správné pozice bude zřejmě některým objemnějším jedincům dělat potíže.

Klimatizace je standardně ve druhém stupni výbavy nebo za příplatek 20 000 Kč. Tento druhý výbavový stupeň Active ještě obsahuje dotykovou obrazovku na ovládání rádia, ale za funkci navigace je třeba si připlatit.

Nejvyšší výbava Allure má litá 16palcová kola, diodová denní světla, funkci odbočovacích světel pro přední mlhovky, zatmavená zadní skla, dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený volant a čalounění látka/koženka.

S vozem jsme zatím mohli absolvovat jen několik testovacích kilometrů v okolí Říčan. Potěšilo velmi dobré odhlučnění motoru a také schopnost podvozku vyrovnat se s výtluky, zpomalovacími retardéry a dalšími pastmi.

 

Právě se děje

Další zprávy