Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
3. Volvo
Průměrné emise CO2 v roce 2018: 130,2 g/km (+ 5,7 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021: 93,7 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 106,7 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 0 eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 0 %
Zní to neuvěřitelně, že by Volvo během několika let snížilo flotilové emise téměř o 40 gramů. Pokud ale skutečně vyjde jeho strategie, v níž se odevzdává elektrifikovaným pohonným ústrojím, mělo by podle PA Consulting patřit mezi automobilky, které se emisních limitů bát nemusí.
Všechny nové modely budou nabízet verzi s elektrickým pohonným ústrojím (ať už se jedná o mild-hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil), z nabídky zmizí diesely. Mezi lety 2019 a 2021 by Švédové měli na trhu mít hned pět čistých elektroaut (tři Volva a dva pod značkou Polestar). S pomocí mateřského koncernu Geely by měla severská automobilka zvládnout pružně reagovat na moderní trendy a PA o ní hovoří jako o vyzyvateli Tesly. Na každý pád by Volvo mělo zvládnout jak limity stanovené pro rok 2021, tak i budoucí omezení.