Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
6. Hyundai-Kia
Průměrné emise CO2 v roce 2018: 121,9 g/km (+ 0,8 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021: 96,1 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 94,0 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 300 milionů eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 5 %
Problémy se splněním emisních limitů by podle studie konzultační firmy PA Consulting měl mít i korejský koncernu Hyundai-Kia. Korejci se sice dostanou na dostřel od všeobecného 95g limitu, ale svoji hraniční hodnotu 94 gramů oxidu uhličitého na kilometr nepřekonají. Nebude jim k tomu stačit ani 11% podíl elektrických aut a plug-in hybridů. Znamenat to bude 300milionovou pokutu, což odpovídá pěti procentům zisku před zdaněním.
Výhodou pro korejský konglomerát je to, že již dnes má širokou nabídku vozů s alternativními pohony, včetně těch s vodíkovými články. V případě roku 2021 bude ale pro Korejce podle PA klíčové přivést na trh dostupnější elektrické vozy. Díky svému širokému záběru by ale měli být v lepší pozici, až přijdou pozdější a přísnější emisní limity.