Neradostné vyhlídky autobranže: VW může za vysoké emise CO2 zaplatit 1,4 miliardy eur

Martin Přibyl Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
Foto: Fiat

8. FCA (Fiat Chrysler Automobiles)

Průměrné emise CO2 v roce 2018: 125,3 g/km (+ 5,2 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021:
98,5 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 91,8 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 700 milionů eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 10 %

Problémem koncernu FCA jsou malá auta, jako vyobrazený Fiat Panda. Automobilka je s nimi sice dlouhodobě úspěšná, ale právě takové vozy snižují limit pro rok 2021 až na 91,8 g/km. To je o poznání méně, než kolik je obecných 95 gramů. Panda i Fiat 500 by tedy měly dostat čistě elektrickou verzi. Podle PA Consulting však FCA s 6,5% prodejním podílem elektroaut a hybridů do zásuvky v roce 2021 limity nesplní. I zde platí, že elektrifikace přichází příliš pozdě a u větších vozů spoléhá koncern na mild-hybridy, které nesníží emise dostatečně.

FCA se chce postihů uchránit i netradičními cestami: domluvil se s Teslou, že spojí svoje prodejní flotily v Evropě. Elon Musk dostane potřebnou finanční injekci a pro FCA je pravděpodobně toto řešení levnější než odhadovaná pokuta ve výši sedmi set milionů eur.

 

Právě se děje

Další zprávy