Neradostné vyhlídky autobranže: VW může za vysoké emise CO2 zaplatit 1,4 miliardy eur

Martin Přibyl Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
Foto: Mazda

7. Mazda

Průměrné emise CO2 v roce 2018: 135,2 g/km (+ 4,0 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021:
98,1 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 95,9 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 75 milionů eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 8 %

Mazda patří k propagátorům spalovacích motorů a v Evropě se dlouhou dobu elektrifikaci vyhýbala. Vloni ale musela svoje flotilové emise sdílet ("poolovat") s Toyotou, aby se vyhnula placení pokut za překročení současných limitů. Něco podobného jí hrozí i letos a v roce 2021. Automobilka si nižší emise slibuje od motorů s technologií Skyactive-X, které budou fungovat jako vznětové (tedy samovznícení směsi stlačením ve válci), ale tankovat budou benzin. Například nové SUV CX-30 by s takovým motorem mělo vyprodukovat méně než 100 gramů oxidu uhličitého na kilometr.

Mazda na každý pád příští rok uvede na trh v Evropě i elektrický vůz, který si sama vyvinula, od roku 2021 bude nabízet i plug-in hybridy. V roce 2021 by ale podíl podobně elektrifikovaných aut neměl v prodejích Mazdy podle PA Consulting přesáhnout šest procent. Od roku 2022 pak Mazda bude v Evropě prodávat elektromobily vzniklé v rámci joint-venture s Toyotou a společností Denso.

 

Právě se děje

Další zprávy