Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
4. Honda
Průměrné emise CO2 v roce 2018: 127,0 g/km (- 0,3 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021: 95,5 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 96,6 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 0 eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 0 %
Druhou automobilkou, která bude pokut ušetřena, je japonská Honda. Značce se podle všeho vyplatí její přechod na tzv. full hybridy (tedy hybridy bez možnosti dobíjení ze zásuvky, ale schopné provozu na elektřinu). Prvním z nich je hybridní verze SUV CR-V, v roce 2021 by podle PA Consulting podobná auta měla tvořit polovinu prodejů Hondy. Elektrická auta (jako sériové verze modelu e Prototype) a hybridy do zásuvky k tomu přidají dalších sedm procent.
Plán Hondy má ale i svá rizika, na rozdíly od Toyoty totiž s hybridy v Evropě zatím neuspěla (byť to zkoušela - již dříve prodávala třeba hybridní verzi sedanu Civic) a komplikací může být i stažení výroby ze starého kontinentu.