Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
5. PSA (Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles)
Průměrné emise CO2 v roce 2018: 114,2 g/km (+ 2,3 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021: 95,6 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 93,0 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 600 milionů eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 20 %
Pokud by někoho měly pokuty za emisní limity skutečně zasáhnout, je to koncern PSA. Celkově by v roce 2021 měl podle odhadů PA Consulting zaplatit 600 milionů eur, což znamená pětinu zisku před zdaněním. Značky sice chystají řadu elektrických modelů (včetně variant bestsellerů jako Peugeot 208 nebo Opel Corsa), ale i tak by podíl aut do zásuvky podle PA neměl v případě PSA v roce 2021 přesáhnout tři procenta.
Francouzskou skupinu navíc znevýhodňuje její dlouhodobá závislost na malých autech, pro rok 2021 tak má nastaven přísný limit 93,0 gramu oxidu uhličitého na kilometr. Problémem je i Opel, motory původem od GM mají podle PA Consulting o 30 % vyšší emise CO2 než ty od PSA.