Mini, Mini Cabrio, Clubman a Countryman. To jsou do letošního podzimu čtyři prodávané modely britské značky Mini. Nyní k nim přibývá pátý. Coupe je první dvoumístné mini.
Představitelé značky tvrdí, že k myšlence vytvořit nejsportovnějí model je vedl pohled na parametry motorů. Proto také mají všechny nabízené varianty v názvu i slovo Cooper. Tedy: MINI Cooper Coupé, MINI Cooper S Coupé, MINI John Cooper Works Coupé a MINI Cooper SD Coupé.
Samozřejmě nejsilnější a nejsportovnější je John Cooper Works Coupé, jehož motor nabízí 155 kW/211 k.
Současně ale všechny coupemají technologii, která se bude líbit ekologům. Mini ji nazvalo program Minimalism. Obsahuje systém regenerace kinetické energie, funkci Auto Start/Stop, ukazatel řazení, elektrický posilovač řízení, stejně tak jako parametricky řízené příslušenství motoru. Spotřebu při častém startování snižuje také unikátní zapouzdření motoru, které delší dobu udržuje teplotu v motoru.
John Cooper Works má snížený podvozek o centimetr
Převodovka je šestistupňová manuální či automatická. Na přání je možno ji doplnit i páčkami pro řazení pod volantem.
Podvozek je speciálně naladěn pro milovníky sportovní jízdy. Mini Coupe je zhruba o tři centimetry nižší než klasické Mini. Kola jsou doslova v rozích při rozvoru 2467 milimetrů a rozchodu předních/zadních kol 1459/1467 mm.
Vpředu je použita náprava typu McPherson, vzadu konstruktéři použili víceprvkové zavěšení. Podélná ramena zadní nápravy jsou vyrobena z hliníku, což snižuje jejich hmotnost. Samozřejmostí jsou příčné zkrutné stabilizátory, omezující naklánění vozu v zatáčkách.
Pro skutečné „hard-core" řidiče je připraven ještě o 10 mm snížený podvozek John Cooper Works s ještě tvrdšími tlumiči a tlustšími stabilizátory.
Všechny modely MINI Coupé jsou vpředu vybavené kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, vyvinutými přímo pro tento model. V závislosti na modelu se jejich průměr pohybuje od 280 do 316 mm.
Pro zlepšení obtékání karoserie vzduchem ve vysokých rychlostech je poprvé u značky MINI použit aktivní zadní spoiler, integrovaný do víka zavazadlového prostoru. Automaticky se vysune po překročení rychlosti 80 km/h a opět se vrátí při zpomalení pod 60 km/h. Spoiler lze vysunout, například při mytí, také manuálně.