Opel přivezl do Brna vrcholy ze sportovní rodiny OPC

Radek Pecák Radek Pecák
14. 10. 2011 4:52
Opel OPC Insignia by mohli využívat i dálniční policisté: Jede 270 km/hod
Foto: Radek Pecák

Opelu se po letech, kdy bojoval  málem o holé přežití, letos opět daří. V Evropě i v České republice. Tady se v prodejích vrátil mezi deset největších značek.

Tento týden zákazníkům i novinářům představil dva své bonbonky. Vrcholy ze sportovní rodiny OPC - Opel Insignia OPC Unlimited a Corsu OPC v edici Nürburgring. Setkání se konalo na Masarykově okruhu v Brně. Zatímco větším z obou vozů jsme jezdili po silnicích v okolí autodromu, corsy řádily přímo na okruhu.

Opel Insignia OPC může být i kombi
Opel Insignia OPC může být i kombi | Foto: Opel

Insignii OPC s pohonem všech kol a výkonem 239 kW (325 k) - označené „Unlimited" něco chybí. A to něco je elektronicky omezená maximální rychlost. Díky tomu je s tímto vozem možné jet (samozřejmě pouze po německé dálnici) až 270 km/hod.

Unlimited je dražší o 50 000 Kč

Další jízdní výkony jsou shodné se standardními modely OPC: Insignia OPC akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 6,0 až 6,6 sekundy (podle druhu karoserie a převodovky). Hodnoty kombinované spotřeby paliva podle metodiky EU se pohybují od 10,6 do 11,0 l/100 km, hodnoty emisí CO2  leží v rozmezí od 249 do 259 g/km.

Na výběr je jak verze sedan, tak i kombi. 

Co je OPC?

  • Zkratka znamená Opel Performance Center
  • Od roku 1999 do konce roku 2010 se celosvětově prodalo přibližně 65 000 kusů.
  • Nejprodávanější byl model Astra OPC (přibližně 22 000 kusů v letech 1999-2000 a 2002-2010)
  • Druhá v prodejích je Zafira OPC (přibližně 15 600 kusů v letech 2001-2010)
  • Corsa OPC zaznamenala prodeje přibližně 13 500 kusů (2007-2010).
  • V roce 2010 se celosvětově prodalo přibližně 5000 modelů OPC.
  • Nejdůležitějšími trhy pro OPC modely značky Opel jsou Německo (přibližně 33 procent), Velká Británie (kolem 28 procent) a Švýcarsko (přibližně 14 procent)

Při koupi modelu Insignia OPC „Unlimited" automaticky získává zákazník trénink sportovní jízdy OPC na zkušebním okruhu značky Opel v Dudenhofenu. Dohled nad celým tréninkem má Joachim Winkelhock, renomovaný automobilový závodník a ambasador značky Opel.

Opel Insignia OPC se prodává za doporučenou akční cenu začínající na 1 062 900 Kč, cena verze „Unlimited" začíná na 1 112 900 Kč. 

Corsa OPC Nürburgring je důkladně vylepšená

Opel Corsa OPC „Nürburgring Edition" dokazuje svoji příslušnost na náročné okruhy jako je samozřejmě severní smyčka Nürburgringu nejen siluetou okruhu na opěradlech svých sedaček Recaro.

I technika se oproti "sériové" corse OPC o dost změnila. Samozřejmě na těch patřičných místech: Špičkový model řady Corsa má tedy zvýšený výkon novým vyladěním turbodmychadla, montáží sportovní výfukové soustavy s nižším průtokovým odporem a optimalizací pro 100-oktanový benzín a přizpůsobením řídící jednotky motoru.

Tím se maximální výkon čtyřválce OPC Turbo s objemem 1,6 litru zvýšil z původních 141 kW (192 k) při otáčkách 5850 min-1 na 154 kW (210 k) při otáčkách 5750 min-1.

Ano, skutečně bez obligátního limitu 250 km/hod
Ano, skutečně bez obligátního limitu 250 km/hod | Foto: Aktuálně.cz

Maximální točivý moment původního motoru (230-266 Nm v rozpětí otáček 2250-5500 min-1) vzrostl u verze „Nürburgring Edition" na 250 Nm, resp. 280 Nm v rozpětí otáček 2250 - 5500 min-1 při aktivaci funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku „overboost".

Aby bylo možné vysoký točivý moment motoru přeměnit na účinnou trakci, je přední náprava vybavena mechanickým lamelovým samosvorným diferenciálem. Ten pomáhá omezovat prokluz kol například při vzniku velkých příčných sil během akcelerace nebo při změně adhezních vlastností povrchu silnice. Samosvorný diferenciál je ideální i pro jízdu po závodním okruhu.

Nově byl vyladěn i podvozek. Konstrukční opatření zahrnují dále sníženou světlou výšku vozu (vpředu i vzadu o 20 mm), nové pružiny a plynokapalinové jednoplášťové tlumiče Bilstein se změněnou charakteristikou, jakož i nové přední kotoučové brzdy od Bremba.

Logo okruhu na sedačkách Recaro
Logo okruhu na sedačkách Recaro | Foto: Opel

Jede až 230 km/hod

Čtyřpístové brzdy mají speciální vysoce výkonné brzdové obložení, které má o 10 procent větší plochu než u běžné verze Corsa OPC. Současně je hmotnost brzdičů nižší o 30 procent.

Z klidu na rychlost 100 km / h akceleruje za 6,8 sekundy a maximální rychlost je 230 km/h.

I vizuálně se corsa z Nürburgringu odlišuje od normální OPC:  Prvky, kterými se „Nürburgring Edition" odlišuje od běžného modelu Corsa OPC, jsou například přídavná spodní lišta předního spoileru, nový koncový tlumič výfuku z ušlechtilé oceli s dvojitou koncovkou a loga „Nürburgring" na středních sloupcích karoserie.

Opel Corsa OPC v na rovince Masarykova okruhu
Opel Corsa OPC v na rovince Masarykova okruhu | Foto: Radek Pecák

Interiér nejvýkonnější verze obsahuje speciální dekorační lišty na prazích dveří (černé s nápisy Nürburgring Edition) a dekorativní bílé prošívání na předních sportovních sedadlech Recaro, zadních sedadlech, páce ruční brzdy a konzole řadicí páky. Přední sedadla mají vyšité logo se siluetou tratě Nürburgring, obklady volantu mají povrchovou úpravu v černém klavírově laku.

Dlouhodobá akční cena modelu Opel Corsa „Nürburgring Edition" , kterých se vyrobí pouhá pětistovka kusů, činí 647 900 CZK.

 

Právě se děje

Další zprávy