Opel chystá novou Insignii

Tomáš Rybecký
21. 6. 2013 15:30
V září se na autosalonu IAA ve Frankfurtu představí nový Opel Insignia
Foto: Opel

Německá automobilka Opel v září představí novou verzi modelu Insignia, který je jedním z nejvýznamnějších produktů značky. Do Frankfurtu nad Mohanem dorazí s atraktivnějším designem i nejnovější technikou.

Přední části vozu vévodí velká chromovaná maska s logem značky. Výrazným prvkem jsou i hlavní halogenové nebo bi-xenonové reflektory s adaptivními funkcemi AFL+. Reflektory mají vždy černou leštěnou vnitřní strukturu. Lesklá chromovaná lišta na víku zavazadlového prostoru je umístěna níž a zasahuje do zadních skupinových světel. Obrysová a brzdová světla dělených koncových světel jsou tvořena LED diodami.

Interiér přináší novou středovou konzoli s nejmodernějšími technologiemi. Ovládací panel byl maximálně zjednodušen, takže ovládání infotainmentu a klimatizace je prostřednictvím několika tlačítek rychlé a intuitivní. Hlavní částí panelu je 8" barevný dotykový displej, jehož prostřednictvím má řidič přístup k ovládání všech funkcí a jednotlivým systémům, jako jsou předvolené rozhlasové stanice, skladby, funkce propojeného smartfonu nebo navigace s trojrozměrným zobrazováním map.

Jednotlivé funkce lze ovládat i pomocí hlasových pokynů, ovladačů na volantu nebo touchpadu na středové konzoli, který lze použít například i k psaní písmen.

Foto: Opel

Pohodlí cestujících zvyšují optimalizované tlumiče, stabilizátory a zlepšené řízení. Tyto modifikace přispěly ke snížení přenosu hluku a vibrací do karoserie a zvýšení celkového jízdního komfortu.

Benzin, nafta, nebo LPG?

Široké portfolio motorů doplnily nové pohonné jednotky. Díky novému turbodieslu o objemu 2,0 l (120 k a 140 k) dosahuje emisí CO2 jen 99 g/km, čímž se zařazuje do třídy účinnosti A+. Modely Insignia sedan a liftback se 6-stupňovou manuální převodovkou a systémem Start/Stop spotřebují jen 3,7 l nafty na 100 km v kombinovaném cyklu. Nabídku rozšířily dva turbodmychadlem přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním benzinu 2.0 SIDI Turbo o výkonu 250 k s maximálním točivým momentem 400 N.m a 1.6 SIDI Turbo 170 k s maximálním točivým momentem 260 N.m resp. 280 N.m s funkcí „Overboost". Kromě pohonu předních kol se motor 2.0 SIDI Turbo dá kombinovat i s pohonem všech kol.

Alternativu k zážehovým a vznětovým motorům nabízí turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,4 LPG s  výkonem 140 k. Motor splňuje přísnou budoucí emisní normu Euro 6.

 

Právě se děje

Další zprávy