Demonstrovat schopnosti parkovacího systému automobilky Ford bude v reklamě na internetu veslař Ondřej Synek.
Neparkoval ale na ulici, nýbrž na pontonu ukotveném na Vltavě v centru Prahy mezi Karlovým mostem a Národním divadlem.
Kdyby se tedy automatický parkovací systém spletl, skončil by vůz pod hladinou i se svým slavným řidičem.
Nápad na tuto reklamu pochází z hlavy studenta Tomáše Zárubu, který se přihlásil do soutěže pořádané Ford of Europe na téma Výzvy skutečného světa. Účastníci měli vymyslet osobitý kreativní návrh, jak zajímavým a originálním způsobem otestovat nejnovější technologie vozů Ford.
V posledním kole soutěže vybrala hodnotící komise v centrále evropského Fordu ze všech návrhů právě nápad mladého studenta z Čech.
Spot natáčela česká pobočka reklamní agentury Ogilvy & Mather, s níž Ford spolupracuje na globální úrovni.
Do vody chybělo jen pár centimetrů
Úkolem Ondřeje Synka bylo pomocí automatického parkovacího asistentu zaparkovat mezi dvě překážky na plovoucím pontonu tak, aby s vozem nesjel do vody. Řidič při tomto manévru svěřuje řízení zcela automatice vozu, pouští volant a ovládá pouze pedály. Parkovací místo se nacházelo při kraji pontonu, proto by stačila jen malá chybička a Ondřej i vůz by spadli do Vltavy.
„Při natáčení jsem měl občas opravdu strach, protože jsem musel zodpovědnost za řízení předat parkovacímu asistentu ve Fordu C-MAX. To pro mě nebylo jednoduché, protože mám rád věci pod kontrolou. A tady zbývalo ke kraji pontonu a k pádu do Vltavy jen pár centimetrů. Vodu mám sice rád, ale radši po ní jezdím na skifu; s autem se mi do Vltavy opravdu nechtělo. Naštěstí parkovací systém fungoval naprosto bezchybně - a tak to nakonec pro mě byla velmi zajímavá a pozitivní zkušenost," dodal Ondra Synek, úřadující vicemistr světa v jízdě na skifu.
„Samočinný parkovací asistent ve Fordu C-MAX odvedl skvělou práci i v tomto velmi extrémním případě," okomentoval celou akci Martin Linhart, ředitel externí komunikace českého Fordu. „Podle našich zkušeností umí systém ve většině případů zaparkovat dokonce rychleji než zkušený řidič - a není tedy divu, že si ho v modelech Ford Focus a C-MAX objednává stále více zákazníků," dodal.