Od těch ruce pryč. Našli jsme 30 ojetin, které mají podle německých STK největší počet problémů

Ondřej Běhal
17. 11. 2017 7:47
Vybrat spolehlivé ojeté auto je vždy sázkou do rulety. Záleží totiž nejen na vlastnostech vozu, ale také na jeho majitelích. Přesto existuje spousta průzkumů a statistik, z nichž se dá vyčíst, u kterého modelu má zájemce šanci, že mu bude sloužit bez poruch a u kterého lze naopak očekávat vyšší pravděpodobnost vážných selhání. TÜV Auto Report patří v tomto směru k nejuznávanějším. Vychází totiž z objektivních výsledků německých stanic technických kontrol. Hodnotí auta v pěti věkových kategoriích od dvou do jedenácti let stáří. Podívali jsme se do vydání pro rok 2018 a vybrali třicet modelů, které se alespoň ve dvou kategoriích nacházejí mezi nejhoršími. Najdete je v grafice.

Podrobné recenze aut, která už se aktuálně neprodávají na českém trhu jako nová, čtěte zde.

Foto: Fiat

Fiat Panda 3. generace

Třetí generace minivozu Fiat Panda se poprvé ukázala na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Zpočátku se její kvalitu dařilo držet na slušné úrovni, čtyř až pětileté vozy patří k průměru. Vozy ve věku 2-3 roky ale už sestoupily do červeného pásma.

Nová generace Pandy vyráběná od roku 2004 nejenže získala další ocenění, ale posloužila také jako základ pro vznik nové "pětistovky".
Nová generace Pandy vyráběná od roku 2004 nejenže získala další ocenění, ale posloužila také jako základ pro vznik nové "pětistovky". | Foto: Fiat

Fiat Panda 2. generace

Ještě hůře je na tom druhá generace Pandy. Všechny tři věkové kategorie, tedy od šesti do jedenácti let stáří auta, patří do nejporuchovějšího červeného pásma.

 

Právě se děje

Další zprávy