Mladá Boleslav – Škoda Rapid předstihla v prodejních statistikách model Fabia, a stala se tak po octavii druhým nejprodávanějším vozem mladoboleslavské automobilky.
V únoru Škoda na celém světě prodala 12 200 fabií, rapidů bylo o šest stovek kusů více. Stejné pořadí hlásí automobilka i za leden.
„Je to v souladu s očekávaným trendem," řekl online deníku Aktuálně.cz Tomáš Kubík z tiskového oddělení automobilky. To, že rapid se na pozici dvojky má dostat, avizoval již při spuštění jeho výroby sám šéf automobilkyWinfried Vahland.
V Česku vede liftback
Zatímco v západní Evropě se lépe prodává karosářská varianta spaceback, ve střední a východní Evropě zákazníci více vyhledávají liftback. V České republice zatím více oslovil zákazníky liftback, tedy verze, která nabízí o poznání větší zavazadlový prostor.
Rapidu v současné době ulehčuje situaci končící životnost současné fabie. Nynější generace hatchbacku bude již na podzim nahrazena novinkou, nové kombi má následovat jen o několik měsíců později.
Škodováckým bestsellerem je stále octavia. Prodává se jich více než rapidů a fabií dohromady. Prodeje tohoto vozu rostou zejména v západní a střední Evropě.
Loňský facelift, zdá se, oživil zájem zákazníků o model Yeti. Jeho prodeje se ve srovnání s loňským únorem zvýšily o 17,5 procenta na 6700 kusů.
Starosti v Číně
Celkem mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v únoru dodala zákazníkům na celém světě 70 200 vozů, což je meziročně o 4,6 procenta více. Škodě se daří více prodávat již šestý měsíc v řadě.
Starosti může dělat představitelům Škody současná situace v Číně, což je pro značku nejdůležitější trh. Tam se totiž prodeje meziročně snížily téměř o pětinu.
Automobilka chce do roku 2018 prodávat 1,5 milionu aut ročně. V roce 2012 dosáhla Škoda Auto obratu 262,6 miliardy korun, na celkovém exportu České republiky se podílela 7,3 procenta. Loni Škoda dodala zákazníkům 920 800 vozů, což je druhý nejlepší výsledek v historii. Letos by měla poprvé prodat přes milion vozů, výroba v Česku má překročit rekordních 600 000 aut.