Foto: Nové Subaru XV všechno vidí, v lese se nebojí a s blátem si tyká stejně jako s asfaltem

Foto: Nové Subaru XV všechno vidí, v lese se nebojí a s blátem si tyká stejně jako s asfaltem
Nové XV je postaveno na stejných základech jako model Impreza, který je aktuálně japonským automobilem roku a u nás v této anketě postoupil do finálové pětky
Základem druhé generace typu XV je nová platforma Subaru Global Platform. Jejím hlavním přínosem je zvýšení tuhosti o 70 procent, což má významný podíl na jízdních vlastnostech. Současně s tím také narostl rozvor (2670 mm) a délka na 4460 mm. Novinka tak prostorností interiéru konkuruje některým modelům střední třídy.
To však neplatí pro zavazadlový prostor. Hodnota objemu 385 litrů měřená od podlahy po plato pod zadním oknem je srovnatelná s průměrem hatchbacků nižší střední třídy. Pod jeho podlahou navíc nenajdete rezervní kolo, ale pouze sadu na opravu pneumatiky.
Agilní podvozek, agilní řízení, dokonalá trakce a chuť k zatáčení. To jsou základní charakteristiky chování tohoto hatchbacku na silnici. Určitě by si zasloužil i silnější pohonné jednotky a hlavně manuální převodovku.
Foto: Subaru
Jiří Kaloč
14. 12. 2017 11:01
Subaru XV si pod stromeček nenadělíte, bude to však jedna z prvních novinek českého trhu v roce 2018. Druhá generace japonského crossoveru sází na atraktivní vzhled a skvělé schopnosti na silnici i mimo ni. Ve výbavě všech verzí najdete pohon všech kol, automatickou převodovku a řadu jízdních asistentů, které využívají speciální kamerový systém Eye Sight. Už jsme se s automobilem svezli a víme, čím budoucí zákazníky nadchne a čím je naopak rozesmutní.

Crossover japonské značky je příbuzný s modelem Impreza, který se dostal do pětice finalistů ankety Automobil roku v ČR, ale má zvýšený a jinak nastavený podvozek. Proto se dokáže pohybovat nejen po silnici, ale také v lehčím terénu. Jezdili jsme s ním v typicky zimních podmínkách za hustého sněžení i v prudkém dešti na asfaltu i lesních cestách a vyzkoušeli jsme si jeho nevšední schopnosti na terénním polygonu v okolí lotyšské Rigy. Subaru ani jednou nezaváhalo.

Na ceny a výbavy si musíte počkat až do ledna, podrobný test si však můžete zde přečíst už dnes. Jinak přijměte pozvání do naší galerie, ve které nové Subaru najdete ve všech možných i nemožných pozicích a podmínkách.

 

Právě se děje

před 11 minutami

Salač zajel v trénincích Moto3 v Aragónu šestý nejlepší čas

Český motocyklový závodník Filip Salač si v pátek v rámci Velké cenu Aragónu třídy Moto3 zapsal v kombinovaném pořadí obou měřených tréninků šestý nejlepší čas. Výkonem 1:59,103 minuty zaostal o půl vteřiny za nejrychlejším mužem dne, jímž se stal Ital Andrea Migno. Salačův týmový kolega Jakub Kornfeil obsadil dvanáctou příčku se ztrátou tři čtvrtě vteřiny na lídra.

Další zprávy