Škoda pokračuje v rychlém tempu uvádění novinek. Po octavii nyní představuje nový superb. Zatímco v případě octavie ovšem šlo o zcela novou generaci vozu, v případě největšího modelu se jedná jen o modernizaci.
Na vlastní oči uvidí novou tvář superbu návštěvníci autosalonu v čínské Šanghaji 19. dubna.
"Na evropský trh bude nový model uveden koncem června 2013," uvádí se v tiskové zprávě automobilky.
Facelift přináší vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky nový vzhled přídě i zádi.
Nová je kapota s logem automobilky, nárazník s mlhovkami a přední blatníky. Poprvé se v modelové řadě Superb objevují bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení.
V zadních světlometech rozsvítí typické písmeno C hned tři pruhy diod. Na zádi se také objevuje dnes již typický trojúhelníkový prolis.
Od června budou pro superb v nové podobě dvě nové metalické barvy (šedá Metal a bílá Moon). Inovována byla také paleta 16" až 18" kol z lehké slitiny.
V interiéru jsou nyní použité nové potahové látky a dekory. Volantů je k dispozici devět druhů.
Škoda také modernizovala motory, které superb pohání. Standardem v zemích EU bude systém start & stop s rekuperací brzdné energie - jak pro všechny dieselové motory, tak i pro základní benzinový agregát 1,4 (92 kW).
Nejúspornější Superb GreenLine nyní spotřebuje pouze 4,2 l nafty na 100 km, to odpovídá emisím 109 g CO2/km. Změny se dotkly také nabídky modelů s pohonem všech kol. Vůz se vznětovým agregátem 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s ručně řazenou převodovkou, výkonnější verze „čtyřkolky" 2,0 TDI/125 kW pak bude spolupracovat s šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG.
Výbava se změnila jen v detailech. Například cestování na zadních sedadlech nyní zpříjemňuje nová funkce: poprvé lze ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa.
Zjednodušil se také systém otevírání víka kufru u verze sedan. Nyní je pro otevírání pouze plechové části speciální tlačítko, druhým tlačítkem je pak možno odemknout a otevřít celou záď vozu - tedy včetně zadního okna.
Na přání se bude dodávat Driver Activity Assistant, který varuje před hrozící únavou řidiče. Volitelný je také asistent pro rozjezd do kopce. Od verze Elegance je vůz sériově vybaven systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách.