Na jaře vstoupí na trh nový Peugeot 208. Nástupce modelu 207 bude i nadále patřit do kategorie městských automobilů. Peugeot v tiskové zprávě informoval, že bude zatím k dispozici ve dvou karosářských verzích, tří a pětidveřové.
Kromě nového designu, který se vyznačuje především zmenšenou maskou chladiče a pokračuje tak v duchu nastoleném už modelem 508, se tvůrci vozu zaměřili především na odlehčení.
Nejlehčí verze váží 975 kg, přičemž v průměru má řada 208 o 110 kg nižší hmotnost než řada 207 a největší rozdíl činí až 173 kg ).
Zmenšil se o 7 cm
To je dáno jednak použitím lehčích materiálů a využitím nových technických řešení, ale především tím, že auto je nyní v porovnání s předcházející generací o 7 cm kratší a o 1 cm nižší.
Přesto mají mít cestující uvnitř více místa. Peugeot udává větší prostorem pro nohy na zadních sedadlech o 5 cm a větší zavazadlový prostor o 15 litrů.
V interiéru řidič nalezne zmenšený volant, head up displej a také dotykový navigační a informační displej.
To, že bude 208 ekologičtější než 207 je dáno už tím, že je lehčí. Navíc ale má úspornější motory, díky čemuž dokáže v porovnání s modelem 207 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km.
Nárazník z recyklovaného plastu
Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g.
Spolu s modelem 208 budou na trh uvedeny i nové tříválcové benzinové motory 1.0 a 1.2 VTi. Mohou se pochlubit výkonností a spotřebou paliva, která začíná na 4,3 l /100 km a emisemi CO2 od 99 g/km.
Navíc nový Peugeot 208 ekology potěší tím, že 25 % polymerové hmoty vozu 208 tvoří „zelené materiály" (recyklované nebo přírodního původu). Ve světové premiéře je z těchto materiálů vyroben celý zadní nárazník a celek chladiče. Například jen tento typ nárazníku ušetří sám o sobě 1600 tun nafty ročně.