Nový Opel Movano: Více než tři stovky variant

Radek Pecák Radek Pecák
18. 6. 2010 0:00
auto

Čtyři délky, tři rozvory, tři výšky střechy, mnoho typů kabin a nově i volbu pohonu přední či zadní nápravy začíná nabízet nová generace Opelu Movano. Toto dvojče Renaultu Master se právě začíná prodávat na českém trhu.

Díky tomu, že vše, co bylo výše řečeno, lze mezi sebou kombinovat, budou mít zákazníci možnost přímo ve výrobě si objednat některou z více než tří set nabízených variant vozu.

Foto: Radek Pecák

Největší varianta pojme 17 m3 nákladu, nákladový prostor je u ní dlouhý 4,4 metru. Opel se také pyšní tím, že bočními posuvnými dveřmi je možné nakládat europaletu na šířku.

Vůz pohání nový motor s označením 2,3 CDTI. Jedná se o čtyřválec, který je odvozen od motoru 2,0 dCi a nahrazuje dosavadní 2,5 CDTI.  Má nižší spotřebu i emise. K dispozici budou tři výkonové verze: 74 kW/285 Nm, 92 kW/310 Nm a 110 kW/350 Nm. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, u nejsilnější varianty bude možné zvolit i robotizovanou převodovku Easytronic.

V Německu spočítali, že vůz má v průběhu čtyř let provozování ve srovnání se stejně velkým vozem minulé generace provozní náklady levnější o více než 4500 eur.  

Kabina, jak jsme si ověřili, je velmi dobře vymyšlena. Jednak je v ní více prostoru pro řidiče i spolujezdce a hlavně má desítky chytře vymyšlených úložných prostor. Například do velké schrány nahoře na palubní desce se schová notebook, prostřední sedadlo slouží po sklopení jako pracovní stolek.  

Jako první přichází na trh provedení van, kombi a šasi s krátkou nebo dlouhou kabinou budou následovat na podzim a v zimě.

 

Právě se děje

Další zprávy