Kdysi nejprodávanější auto v Evropě se chce vrátit v plné síle. Z opomíjeného modelu s nevýrazným designem se Opel Astra v nové generaci stal atraktivním hatchbackem s technikou Peugeotu 308. Novinka je důkazem, že "cenou od" se již v Česku o zákazníka nebojuje, naopak sází především na širokou výbavu bez příplatků.
Tlačítka mu zůstala
Zatím jsme se do Astry mohli jen posadit, a to novinka v nabídce Opelu umí zaujmout. Standardně bude dodávána s digitálními budíky i velkým 10palcový displejem rádia, který ale nadále doplňují tlačítka klimatizace. Nový palubní systém vypadá dotaženěji než třeba v Mocce, má rychlejší odezvu a jemnější grafiku. Navigaci dodává za 18 000 korun TomTom, bez příplatku a již od základní výbavy Edition lze využít i bezdrátové zrcadlení mobilu Apple CarPlay a Android Auto.
Zpracování působí solidně, sedadla jsou pohodlná, od verze Elegance je to řidičovo standardně s certifikací sdružení německých ortopedů AGR a vzadu je dost místa, aby se za sebe pohodlně posadil průměrně vzrostlý redaktor. Předchozí Astra ale vzadu působila možná o trochu vzdušněji, o 13 mm kratším rozvoru navzdory.
Tento nedostatek by mělo nahradit kombi, které fyzicky do Čech dorazí v červnu tohoto roku. To bude mít poprvé v historii prodloužený rozvor, podobně je tomu ostatně i u příbuzné 308 SW. Kromě toho nabídne kufr zvětšený ze 422 litrů u "krátké" Astry na celkových 608 litrů. To je nárůst ze 370, resp. ze 540 litrů u končící generace, která staví ještě na technice amerického koncernu General Motors. Ceny má zatím jen hatchback, který startuje na 479 990 korunách. Pokud by cenový rozdíl mezi oběma karoseriemi zůstal stejný jako u končící generace Astry, pak by se za delší karoserii připlácelo 30 tisíc korun.