Mercedes-Benz zvolí při uvádění svého nového supersportovního vozu AMG GT zcela jinou strategii, než většina konkurentů. Nejprve totiž začne prodávat výkonnější verzi tohoto automobilu. Ta nese označení GT S a pod přední kapotou má motor o výkonu 510 koní. To je o 48 více, než u standardního provedení GT.
To samozřejmě zajistí i lepší dynamiku. Maximální rychlost bude u verze "S" 310 kilometrů v hodině, zatímco u GT jen 304. Také zrychlení z nuly na sto bude u výkonnější verze lepší. Konkrétně o dvě desetiny sekundy. Auto se tak z klidu na rychlost 100 km/hod rozjede už za 3,8 sekundy.
Větší rychlost je logicky vykoupena vyšší spotřebou. Ta je u GT změřena na 9,3 litru, GT S spotřebuje o decilitr více.
Všechny zmíněné parametry jsou především zásluhou nového motoru, kterým je čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec.
Premiéra pro veřejnost bude v Paříži
Točivý moment se přenáší z motoru na zadní kola prostřednictvím převodovky uložené u zadní nápravy.
Oproti přecházejícímu supersportovnímu vozu SLS AMG, který se nabízel v autosalonech značky donedávna, je GT civilněji zaměřený stroj. Přesto se jeho tvůrci snažili o dosažení co nejlepších sportovních jízdních vlastností. Proto, kvůli snížení těžiště, zamítli opětovné použití dveří, které se otevírají směrem vzhůru, a také auto o podstatných devět centimetrů zkrátili. Jeho délka je tak 455 centimetrů. Výška pak pouhých 129 centimetrů.
I přes mohutný blok motoru vpředu má auto poměrně nízkou hmotnost. Základní provedení GT ukázalo při vážení hodnotu 1540 kilogramů, GT S je o 30 kilogramů těžší.
Silnější verzi je možné objednávat už od října, slabší pak bude uvedena na trh na jaře. O dalších se zatím nemluví, nicméně Black Series je víceméně jistá. Naopak roadster, právě kvůli snaze o co nejnižší hmotmost, údajně v plánu není.
Oficiální premiéru bude mít automobil na začátku října na pařížském autosalonu. Ceny zatím známy nejsou.