Ve stejný den, kdy Chevrolet oznámil, že se stahuje z Evropy a přenechává zde boj o zákazníky Opelu, hovořil pravnuk zakladatele značky Ford během velkolepé show v Barceloně o skvělých zítřcích značky s modrým oválem na starém kontinentu. Na konec akce nazvané Go Further si generální ředitel Ford Motor Bill Ford nechal představení kultovního modelu značky, nové generace Fordu Mustang.
Redaktor Aktuálně.cz byl u toho. Nový mustang teď působí o poznání decentněji, nedává už tak na odiv svoji tradiční "mužnost". Na druhou stranu, jedná se o elegantní kupé, které teď bude mít šanci zaujmout daleko širší publikum, než je ty, kteří chtějí být vždy a všude středem pozornosti.
Design přídě byl upraven tak, aby se "vešel" do globální tváře značky, záď si přece jen ponechala více tradičních prvků. Zajímavým, ale možná až trochu kýčovitým prvkem jsou tři světelné pruhy v předních světlometech.
Stejný motiv se opakuje i v zadních světlech, tam však působí přirozeněji.
Nový Mustang se poprvé po padesáti letech, kdy se vyrábí (50. výročí oslaví právě v roce 2014) oficiálně začne dovážet do Evropy. A to jak ve verzi kupé, tak i kabriolet.
Také právě kvůli tradičnějším evropským zákazníkům se museli konstruktéři vozu vzdát některých tradičních dogmat. Právě představený mustang již dostane moderní zavěšení zadních kol, pod kapotu se také dostane turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru. Zájemcům ale Ford nabidne i pětilitrový osmiválec.
Nižší a širší
Ani se čtyřválcem ovšem vůz nejspíše nebude pomalý. Jeho výkon je totiž 227 kW a maximální točivý moment 407 Nm. Šestiválec s podobnými výkony jako čtyřválec zůstane vyhrazen pouze pro americký trh.
Osmiválec pak má výkon 313 kW a maximální točivý moment 529 Nm. Mustang se bude dodávat jak se šestistupňovou automatickou, tak i manuální převodovkou.
Ford zatím mnoho technických údajů o vozidle nezveřejnil. Je však zřejmé, že cestující budou mít uvnitř více místa. Zvětšil se i zavazadlový kufr, který u kupé atakuje hranici 400 litrů.
Výška vozu se o čtyři centimetry snížila, šířka naopak o stejnou hodnotu zvětšila.
Novinky jsou také v elektronické výbavě. Například na středovém panelu se ocitne osmipalcový dotykový displej, startovat se bude tlačítkem, vůz bude řidiče upozorňovat na vozidla v takzvaném mrtvém úhlu a s jízdou po dálnici pomůže adaptivní tempomat.
Cena zatím nebyla odhalena, ale očekává se, že v Evropě bude se základním čtyřválcem k mání kolem milionu korun.