Indická společnost Tata Technologies dokončila studii nového elektromobilu s výraznou pomocí technologií Dassault Systèmes. Tata Technologies je částí průmyslového gigantu Tata Group, do něhož patří i automobilka Tata Motors, proslavená laciným autem Nano.
Dostupná cena
Studie vozu splňuje všechny nároky plnohodnotného vozu, který pohodlně přepraví čtyři dospělé cestující. Ve voze jsou použity moderní systémy a jeho cena má být dostupná prakticky všem. Cena elektrického vozu s dojezdem 160 km by neměla přesáhnout 20 000 dolarů tj. cca 400 000 korun.
Hlavním úkolem při vývoji bylo vměstnat do velmi malého prostoru co nejvíce požadovaných systémů tak, aby byl zachován komfortní prostor pro cestující. Pomocí programů CATIA a ENOVIA V6 společnosti Dassault Systèmes vzniklo několik studií, které byly přístupné účastníkům projektu eMO (Electric Mobility) bez ohledu na jejich místo působení. To usnadnilo jejich vyhodnocení a volbu nejlepšího řešení.
Pomoc z virtuálního prostoru
Společnost Dassault Systèmes poskytuje firmám i jednotlivcům virtuální vizi projektů pro udržitelnou inovaci. Její špičková řešení mění způsob, jímž jsou navrhovány, vyráběny a podporovány nové výrobky. Platforma 3Dexperience od Dassault Systèmes umožnila vývojovým týmům pracovat s jednotným systémem dat v reálném čase.
Čtyři spolupracující mezinárodní centra Tata Technologies, podílející se na projektu eMO, totiž sídlí v indické Puně, severoamerickém Detroitu, anglickém Coventry a německém Stuttgartu. To zlepšilo týmovou spolupráci a členové jednotlivých týmů tak měli více času na testování jednotlivých prvků zaměřených na snížení spotřeby energie jako je váha vozidla, valivý odpor nebo aerodynamika.