Velká SUV i rodinné automobily tentokrát od svých výrobců dorazily ke komisařům organizace EuroNCAP k nárazovým testům dobře připraveny.
Celkem sedm z devíti testovaných vozů získalo nejvyšší ohodnocení. Magických pět hvězdiček si tedy mohou na karosérie vylepit nová generace Volva XC-90, Fordy Galaxy a S-Max, modernizovaná Toyota Avensis, Volkswagen Touran, Audi Q7 a Renault Kadjar.
O jednu hvězdu méně získaly po hodnocení nárazových testů a dalších bezpečnostních ukazatelů Mitsubishi L-200 společně s Mazdou CX-3.
Určitě není překvapením, že nejlepších výsledků při bodování následků nárazu z hlediska ochrany dospělých cestujících sedících na předních sedadlech obdrželo nové velké SUV Volvo. Připsalo si 97 procent z celkového množství přidělovaných bodů. Druhé nejlepší bylo s 94 procenty Audi Q7, ostatní vozy se už přes hranici 90 procent nedostaly.
Děti při nárazu nejlépe chrání Volkswagen Touran (89 procent možných bodů) a chodce zase Mazda CX-3. Ta v této disciplíně dosáhla na 84 procent bodů, přičemž všechny ostatní vozy získaly hodnocení v rozmezí 81-89 procent.
Při hodnocení elektronických bezpečnostních asistentů opět nemělo konkurenci volvo, neboť si připsalo 100 procent.
Právě na menší počet bezpečnostních asistentů na palubě doplatily zmíněné vozy Mitsubishi L-200 a Mazda CX-3. Za zisk bodů z ostatních disciplín by jim totiž pět hvězdiček také náleželo.
Videa z testů najdete zde: