Když konstruktér Alec Issionis v roce 1959 tvořil svůj slavný automobil, vyšla mu karosérie dlouhá 305 centimetrů. Nové Mini, které se začne prodávat příští rok, už bude měřit 382 centimetrů, tedy zhruba o tři čtvrtě metru více. Oproti minulé, dodnes prodávané generaci, narostlo o deset centimetrů.
Vůz, který si odbývá první představování, má design ve stylu všech tří předchůdců, které vznikly od roku 2001. Tedy v době, kdy značku již vlastnila mnichovská automobilka BMW.
Poznáte ho hlavně podle poměrně velkého otvoru v nárazníku, který navazuje na výřez v kapotě a tvoří tradiční "ústa". Design se dosti podobá prvnímu novodobému Mini, na rozdíl od něho má ale nový vůz registrační značku umístěnou uvnitř masky chladiče, zatímco tehdy byla až pod ním.
Zůstaly kulaté hlavní světlomety, kulatá mlhová světla, příliš se nezměnil ani tradiční tvar vnějších zpětných zrcátek.
Hlavní změnou v interiéru, která nepochybně přispěje k většímu přehledu řidičů, je přemístění rychloměru z obrovského kruhu na středu palubní desky do tradiční "kapličky" za volantem. Tam je rovněž otáčkoměr a palivoměr.
Cena je zatím otazníkem
Uprostřed palubní desky je teď velký displej.
Mini nikdy nemívalo objemný zavazadlový prostor. Ani teď 211 litrů určitě nepostačí každému. Nicméně, oproti minulé generaci se jedná o značné zvětšení - o plných 51 litrů. Je to také díky nové podvozkové platformě, kterou kromě dalších budoucích modelů Mini budou využívat i některá příští malá BMW.
Základním motorem pro Mini se stane tříválec 1,5 litru. Jeho výkon je 136 koní. Pod kapotu Cooperu S se dostane zážehový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu válců dva litry a výkonu 192 koní.
Kromě toho bude nadále v nabídce dieselový Mini Cooper D.
V nabídce se objeví řada nových asistentů, například také head-up displej.
Cena zatím nebyla zveřejněna.