Nové BMW 3: Povyrostlo skoro o deset centimetrů

Radek Pecák Radek Pecák
17. 10. 2011 10:35
Samozřejmě jde o údaj v kategorii celková délka
Foto: BMW

Je šestá a je největší. Že nová generace BMW 3, která se poněkud překvapivě neukázala na autosalonu ve Frankfurtu, nýbrž až o pár týdnů později, bude větší než předcházející, se dalo tušit. Ale to, že v porovnání s pátou "trojkou" naroste bezmála o deset centimetrů, je přece jen poněkud překvapivé.

Prodloužení (mimo jiné) ovšem pomohlo vylepšení součinitele odporu vzduchu a pro sportovně založené řidiče je určitě potěšující, že hmotnost nevzrostla, ba právě naopak.

Lepším jízdním vlastnostem by mohl napomoci i zvětšený rozchod kol (vpředu +37 mm, vzadu +47 mm) a koneckonců rovněž prodloužený rozvor (+50 mm).

Interiér ničím nepřekvapí
Interiér ničím nepřekvapí | Foto: BMW

Z toho budou samozřejmě mít radost dorůstající děti, případě přátelé, kteří se obvykle vozí na zadních sedačkách.

Spotřeba od 4,1 litru na 100 km

Zpočátku bude nové BMW 3 pohánět jeden ze čtyř nabízených motorů. Bude mezi nimi i šestiválec 328 i, zbytek jsou čtyřválce, pochopitelně přeplňované.

Nejúspornější je verze 320d EfficientDynamics Edition. Jeho nejvyšší výkon je 120 kW/163 koní a spotřeba jen 4, l/100 km. Hodnota emisí CO2 pak je udávána 109 g/km.

BMW řady 3 je nyní k dispozici ve třech různě zaměřených provedeních s příznačnými názvy Sport Line, Luxury Line a Modern Line.

Střecha se dozadu plynule svažuje
Střecha se dozadu plynule svažuje | Foto: Aktuálně.cz

BMW 3 samozřejmě dostalo do výbavy vše, co je v BMW 1, které právě přichází na trh a ještě něco navíc. Zákazník tedy buď v sériové výbavě nebo za příplatek dostane například funkci Auto Start-Stop, rekuperaci kinetické energie, ukazatel optimálního řazení a řízení přídavných agregátů na základě skutečné potřeby (včetně odpojitelného kompresoru klimatizace). Novým doplňkem je tlačítko pro volbu jízdních režimů, jež nabízí nejen nastavení Comfort, Sport a Sport +, ale také režim ECO PRO.

Kamery hlídají nebezpečí srážky

Novinkou v prémiovém segmentu střední třídy je nejnovější generace plně barevného Head-Up displeje, který promítá klíčové informace na čelní okno.

K dispozici je také obvodový kamerový systém Surround View s funkcemi Side View a Top View, který poskytuje náhled na vozidlo a prostor kolem něj z ptačí perspektivy. Parkovací asistenční systémy navíc pomáhají řidiči zajet na parkovací místo.

Mezi ostatní asistenční systémy, dodávané pod hlavičkou BMW ConnectedDrive poprvé pro modely BMW řady 3 Sedan, patří adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop&Go, systém sledování provozu ve slepém úhlu, systém sledování jízdy v jízdním pruhu nebo kamerový systém upozorňující řidiče na kolizi. Součástí výbavy se může stát také systém dopravního zpravodajství v reálném čase RTTI (Real-Time Traffic Information) nebo speciální aplikace jako například „BMW Connected" pro využívání sociálních sítí.

Na seznamu výbavy na přání nebude chybět ani doplňkový systém aktivní ochrany cestujících nebo služba Advanced eCall s automatickým udáváním polohy vozidla. V případě nehody předá tento systém záchranným službám podrobné informace o povaze kolize ještě před jejich příjezdem na místo neštěstí.

 

Právě se děje

Další zprávy