Z nuly na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlost buď 250, 280 nebo 305 kilometrů v hodině. Tyto hodnoty závisí na tom, zda si koupíte sériově vybavený vůz Audi RS 6 avant nebo si připlatíte za dynamický paket, případně dynamický paket plus.
Kromě toho je nejrychlejší "kombík" od Audi lehčí a úspornější, než předcházející generace. To je dáno především použitím menšího motoru. Nyní inženýři sáhli "pouze" po čtyřlitrovém osmiválci, který přeplňují dvě turbodmychadla. jeho výkon je 560 koní a točivý moment dosahuje až 700 Nm.
Pokud řidič RS6 zrovna nepotřebuje využívat maximální výkon motoru, řídící jednotka samočinně odpojí polovinu válců z provozu. Systém vypínání válců COD (cylinder on demand) uzavírá sací a výfukové ventily válců 2, 3, 5 a 8. Motor 4.0 TFSI poté pracuje
jako čtyřválec, dokud řidič opět nepřidá plyn.
Technologie COD snižuje kombinovanou spotřebu EU o cca pět procent. Audi ještě v tiskové zprávě dodává, že při jízdě umírněnou rychlostí dokonce jde dokonce cca o deset procent. Co to je umírněná rychlost však nespecifikuje.
Spotřeba klesla o 40 procent
Kombinovaná spotřeba se tak dostala pod hranici deseti litrů a je 9,8 litrů na sto kilometrů. To je přibližně o 40 procent méně, než byla hodnota udávaná u minulé generace. Pár desetinek ubírá také sériově dodávaný systém start&stop.
Auto má samozřejmě stálý pohon všech kol, o čemž svědčí i obrovský nápis na přídi. Zvuk motoru zesilují klapky ve výfukové soustavě. Pokud zájemce chce, může si připlatit i za sportovní výfuk.
Nový RS 6 Avant je prvním modelem RS značky Audi, který je sériově vybaven specificky vyladěným vzduchovým odpružením. Dynamicky nastavený systém adaptive air suspension snižuje karoserii modelu RS 6 o 20 milimetrů. Adaptivní odpružení kombinuje vzduchové pružiny s elektronicky řízenými tlumiči a jeh činnost reaguje na stav vozovky, jízdní styl řidiče a zvolený režim systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.
Jako alternativu místo vzduchového odpružení nabízí Audi pro RS 6 tužší sportovní podvozek plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). V tomto případě nalézají uplatnění ocelové vinuté pružiny a třístupňově nastavitelné tlumiče, které jsou
diagonálně vzájemně propojeny olejovým vedením s centrálním ventilem. Úkolem systému DRC je potlačovat naklánění karoserie při dynamických změnách.
Vzadu je místo jen pro dva
O zpomalování vozu se starají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Přední kotouče mají průměr 390 milimetrů a jsou svírány černě lakovanými šestipístkovými třmeny. Na přání si může zákazník objednat červeně lakované brzdové třmeny. K dispozici jsou také brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které mají průměr 420 milimetrů.
Elektronicky řízený stabilizační systém ESC disponuje sportovním režimem a lze ho také kompletně deaktivovat.
Novinkou v menu RS informačního systému řidiče je ukazatel řazení. S rostoucími otáčkami se v něm rozsvěcují zelené segmenty. Při otáčkách krátce před zásahem omezovače se pás zbarví červeně a začne blikat.
V zatáčkách řidiče podrží sportovní sedadla RS s výraznými bočními polštáři, integrovanými opěrkami hlavy a nápisy RS 6. Jejich potahy jsou tvořeny kombinací černé Alcantary a kůže, prostřední sedací plochy zdobí kosočtvercové prošívání. Sedadla mohou být alternativně čalouněna velmi kvalitní kůží Valcona v černé nebo stříbrné barvě s voštinovým prošíváním. Na přání nabízí Audi elektricky nastavitelná komfortní sedadla s paměťovou funkcí.
Vzadu jsou sériově dvě sportovně tvarovaná zadní sedadla, na přání se dodává třímístná lavice.
V sériové výbavě vozu jsou mimo jiné světlomety xenon plus, zadní světlomety LED, systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách,
osvětlené prahové lišty a speciální informační systém řidiče. Parkovací asistent plus a tempomat patří k sériové výbavě stejně jako třízónová automatická klimatizace, MMI Navigation plus s MMI touch a Audi sound system s deseti reproduktory.