Nová Mazda 6 podruhé. Kombi varianta se ukáže v Paříži

Radek Pecák Radek Pecák
12. 9. 2012 4:42
Torzní tuhost karosérie se mezigeneračně zvýšila o třicet procent
Foto: Mazda

V Moskvě návštěvníci tamějšího autosalonu viděli přicházející novou generaci Mazdy 6 v provedení sedan, v Paříži za dva týdny bude mít premiéru stejný vůz v karosářské variantě kombi.

Design nové Mazdy 6 je sériovým pokračováním koncepčního automobilu Mazda Takeri, představeného na autosalonu v Tokiu v prosinci 2011.

U Mazdy 6 automobilka poprvé používá v sériové výrobě světlomety s LED technologií a světelnými kroužky.

Stejně jako konkurence, také Mazda se snažila v nové generaci svého vrcholného modelu zvětšit vnitřní prostor. Rozvor je tudíž 2830 milimetrů, přičemž ve srovnání s předchozím modelem se osa předních kolo posunula o 100 mm vpřed vzhledem k A-sloupku. Také zadní převis je kratší.

Sedan měl premiéru v srpnu v Moskvě
Sedan měl premiéru v srpnu v Moskvě | Foto: Mazda

V úrovni ramen je nyní interiér v přední části široký 1450 mm, což oproti stávajícímu modelu znamená zlepšení o 20 mm a na zadních sedadlech mají cestující o 43 mm více prostoru před koleny než v předchozím modelu. 

Pohodlněji se usadíte

Kromě toho jsou sedáky o 20 mm delší, zatímco opěradla byla prodloužena o 33 mm. 

Nová Mazda 6 sedan má podvozek SKYACTIV-Chassis se vzpěrami vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu.

Na karosérii se zvětšil podíl vysokopevnostní oceli. Díky tomu je lehčí, ale současně pevnější. Torzní tuhost nové karoserie je přibližně o 30 procent vyšší.

Hlučnost i spotřeba by se měly zlepšit díky rekordně nízkému (v této velikostní třídě automobilů) součiniteli aerodynamického odporu (0,26).

I do nové Mazdy 6 se dostane škála bezpečnostních pomocníků a asistentů. Příkladem je systém RVM pro monitorování mrtvých úhlů zpětných zrcátek nebo adaptivní přední světlomety AFS. Systém Smart City Brake Support (SCBS) dokáže zmírnit následky čelního nárazu při nízké rychlosti nebo mu i zcela zabránit.

 

Právě se děje

Další zprávy