Dacia má nové nejlevnější kombi na trhu. Co umí Logan?

Radek Pecák Radek Pecák
12. 10. 2013 8:55
Nový logan MCV má sice menší kufr, stále však jde o velmi prostorný vůz
Logan MCV je tentokrát klasickým kombi.
Logan MCV je tentokrát klasickým kombi. | Foto: Dacia

Minulá Dacia Logan MCV byla tak trochu křížencem mezi kombi v kategorie nižší střední třída a malou dodávkou. Svědčily o tom mimo jiné do stran se otevírající páté dveře vozu.

Nyní, ve druhé generaci tohoto vozu, který právě přichází na tuzemský trh, se již víko zavazadlového prostoru vyklápí tak, jako u každého jiného běžného kombíku, tedy směrem vzhůru.

Od tohoto vozu si tuzemské zastoupení rumunské značky hodně slibuje. Vždyť minulý vůz se shodným názvem se stal absolutně nejprodávanějším modelem Dacie v Česku. Od roku 2007 se jich zde prodalo téměř osm tisíc kusů. 

Foto: Dacia

Vůz má nyní v porovnání s předchůdcem menší zavazadlový prostor. Nabízených  573 litrů je ovšem stále velmi dobrá hodnota. Díky prodlouženému rozvoru (2634 milimetrů) je dostatek místa i pro dospělé cestující na zadních sedadlech. Délka vozu je bez osmi milimetrů 4,5 metru.

Dacia chce zákazníky nalákat i na nízkou cenu. Základní provedení startuje na ceně 179 900 Kč a je to cena, která není podmíněna žádnou nabídkou financování a podobně.

Lidé budou žádat nejvyšší výbavu

Na druhou stranu, takový vůz nabídne pouze posilovač řízení, čtyři airbagy a povinnou elektronickou bezpečnostní výbavu spočívající v ABS a elektronické stabilizaci. Standardem je také tříletá záruka s omezením na sto tisíc ujetých kilometrů.

Tato základní výbava s označením Access se pojí výhradně s benzinovým čtyřválcovým motorem 1,2 16V s výkonem 75 koní.

Za patnáctitisícový příplatek je k mání druhý stupeň výbavy, kde je navíc přidáno centrální zamykání a stahování předních okének pomocí elektromotorků.

Foto: Dacia

Představitelé Dacie očekávají, že v tuzemsku bude největší zájem o nejvybavenější verzi s označením Arctica, kterou lze se zmíněným motorem pořídit od 214 900 Kč.

Ta zahrnuje například mlhovky, klimatizaci, rádio, elektrické stahování předních oken, střešní ližiny, palubní počítač, elektricky nastavitelná zrcátka a rovněž výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče.

Lze si objednat i verzi s možností jízdy na LPG (příplatek dvacet tisíc), případně navigace (+ 6500 Kč), tempomat (+ 6000 Kč), elektricky ovládaná zadní okna (+ 3000), disky z lehké slitiny (+ 9000 Kč), zadními parkovacími senzory (+ 6000 Kč) a dokonce i koženým čalouněním (+ 12 000 Kč).

Kromě benzinového motoru 1,2  je v nabídce i turbomotor 0,9 (90 koní) či dieselové patnáctistovky s výkonem buď 75 nebo 90 koní). Nejvyšší maximální rychlosti vůz dosáhne s motorem 0,9 (175 kilometrů v hodině), nejúspornější jsou shodně oba diesely s hodnotou 3,8 l na sto kilometrů.

 

Právě se děje

Další zprávy