Ostré hrany, agresivní výraz. To je nová generace vozu Hyundai i30, automobilu, který zvedal prodeje korejské značky v Evropě i v době, kdy zuřila finanční krize nejvíce.
Auto, které se dosud vyrábělo v severomoravských Nošovicích, a kde se bude dělat i nová generace, bude mít svoji oficiální premiéru příští týden na autosalonu ve Frankfurtu.
Někteří novináři ho už ale mohli vidět při statické prezentaci a zjistili i některá technická data, která budou oficiálně k mání právě až po frankfurtské premiéře.
Auto má být prostornější
Například to, že zavazadlový prostor bude mít 387 litrů a rozvor se prodlouží o 5 centimetrů na celkových 270 centimetrů.
Pod kapotou by se měla objevit šestice motorů - všechno jsou to čtrnácti a šestnáctistovky. Nejsilnější budou dosahovat výkonu 99 kW.
Již první generace i30 byla modelem navrženým a zkonstruovaným v Evropě a také nová generace i30 byla navržena a zkonstruována v technickém středisku společnosti Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu.
Design zaujme mladší zákazníky
Thomas Bürkle, šéfdesignér v technickém středisku Hyundai Motor Europe, k tomu řekl: „Novou generaci i30 lze na první pohled poznat podle charakteristické tváře vozů Hyundai s šestiúhelníkovou maskou chladiče, designem předních světlometů připomínajícím drahokam a osobitými světly pro denní svícení. Při pohledu na novou generaci i30 z profilu zaujme ihned silná charakterová linie procházející přes přední a zadní podběhy kol až k zadním svítilnám. Stoupající spodní charakterová linie s jemnějšími rysy vytváří zajímavou hru světla a stínu, která je základním rysem našeho designérského stylu s fluidními tvary," dodal Thomas Bürkle.
Po svém uvedení na trh v červenci 2007 rostl prodej modelové řady i30 v Evropě každý rok a v roce 2010 se pro ni rozhodlo 115 000 zákazníků. To je nejvyšší roční prodej, jakého kdy dosáhl model značky Hyundai v Evropě. Celkem bylo do poloviny roku 2011 prodáno více než 350 000 vozů řady i30.