Žebříček nejvlivnějších mužů, kteří v současnosti hýbou koly automobilového byznysu, zveřejnil americký magazín Complex. Tím úplně nejvýše postaveným z padesáti jmenovaných mužů a žen (ty jsou zde dvě) je šéf koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne.
V očích redakce mu nepochybně pomohla záchrana v krizi již téměř potopeného koncernu Chrysler.
Hned za ním je šéf Fordu Alan Mullaly. Ford je nyní také velmi úspěšný.
Překvapení je hned na třetím místě. Daleko před šéfem automobilky Toyota (skončil 10.), či dokonce americkým prezidentem Barackem Obamou (patří mu 21. pozice) se umístil redaktor pořadu Top Gear Jeremy Clarkson. Je na bronzovém stupínku absolutního pořadí.
Šéfové Hyundai a VW jsou symbolicky vedle sebe
Teprve pak následují šéf koncernu Hyundai Chung Mong-Koo a předseda dozorčí rady Volkswagenu Ferdinand Piëch. Jejich vysoké postavení je logické. Obě značky zažívají velký rozmach a v budoucnosti se právě ony mají utkat o post světové jedničky.
Šéf Formule 1 Bernie Eclestone je šestý, prezident Ferrari Luca di Montezemolo sedmý.
Vysoko v žebříčku jsou postaveni automobiloví designéři. První z nich - Walter da Silva, který zodpovídá za design Volkswagenů - je jedenáctý, Ian Callum, což je šéfdesignér Jaguaru, je patnáctý a Adrian Van Hooydonk z BMW třiadvacátý. Hned na dalších místech jsou designér století a současný tvůrce konceptů Volkswagenu Giorgetto Giugiaro a Peter Schreyer, který kreslí budoucí vozy Kia.
Z automobilových závodníků je podle časopisu, na jehož počin upozornil v Česku server Auto.cz, nevlivnější americký showman a rallye závodník Ken Block, který skončil dvaadvacátý. O téměř dvacet míst porazil mnohem úspěšnějšího Sebastiana Loeba a o patnáct mistra světa F1 Sebastiana Vettela. Mimochodem, jeho šéf Dieter Mateschitz, výrobce nápojů Red Bull, je celkově čtrnáctý.