reklama
 
 

Největší lev sází na ladnost: Test 508 SW

5. 9. 2011 8:37
Interiér se líbí, praktičnost ale není stoprocentní

Francouzi dělají vše pro to, aby už o nich zákazníci nemohli říkat, že sice vyrábějí hezká auta, jenže nepříliš praktická a také ne úplně dobře zpracovaná.

Tento úkol si dali lidé v Renaultu, Citroënu, ale snad nejvíce ho za svůj v posledních letech přijali u Peugeotu.

Zatím dosaženým vrcholem v tomto usilování, je nový model 508. Konkrétně v testované variantě SW, což je již léta Francouzi používané označení pro kombík.

Kufr nadchne

Design je sice stále francouzsky elegantní, ale už je prost extravagancí, jakým byla donedávna obří žraločí tlama na přídi či velmi kreativně tvarované světlomety.

O praktičnosti hovoří především dosažení hodnoty velikosti zavazadlového prostoru. Dovnitř je možno naložit 618 litrů, což už jsou hodnoty, které lze poměřovat s kufrovými giganty jako jsou Mercedes-Benz třídy E nebo třeba domácí Škoda Superb.

V interiéru také vládne uhlazenost, byť ergonomie v případě některých ovládacích prvků není úplně špičková a také tlačítek je až příliš. Například až po několika dnech jsme zjistili, kde je ukryto tlačítko s vypínačem systému ESP. Našli jsme ho nakonec nalevo od volantu za vyklápěcími dvířky, kde se kromě toho nachází také ovládání naklánění head up displeje.

1,6 rozhodně stačí

Ostatně nezvykle nalevo je také startovací tlačítko.

Testovaný vůz byl vybaven benzinovým turbomotorem se zdvihovým objemem válců pouze 1,6 litru. To jsou údaje, které v českých zemích nevzbuzují zrovna velký zájem. Přece jde o auto, kterému k pěti metrům chybí necelých dvacet centimetrů a pohotovostvní hmotost je přes půldruhé tuny.

Jenže motor 1,6 vyvinutý společně s BMW je skvělé dílo. Více než výkon 115 kW zaujme nejvyšší točivý moment 240 Nm, který je k dispozici už ve 1400 otáčkách za minutu.

Technické údaje

  • Rozměry (d,š,v) v mm: 4813, 1853, 1476)
  • Objem zavazadlového prostoru: 618 litrů
  • Objem motoru: 1598 cm3
  • Nejvyšší výkon: 115 kW v 6000 ot/min
  • Nejvyšší toč. moment: 240 Nm v 1400 ot/min
  • Objem nádrže: 72 l
  • Max. rychlost: 200 km/hod
  • Zrychlení 0-100 km/hod: 8,8 s
  • Spotřeba: 6,3 l/100 km

Maximální rychlost je 200 km/hod a na stovku se dostanete pod devět sekund. Brzdou provozu tedy rozhodně nebudete.

Tabulková spotřeba je 6,3 litru na sto kilometrů. K té se v reálném provozu těžko budete blížít, ale do osmi litrů na sto kilometrů to zvládne i mírně spěchající řidič.

Potěší jezdce dlouhých tras

Jízdní vlastnosti jsou ideální pro cestování na delší vzdálenosti po alespoň trochu kvalitních vozovkách. Velmi příjemné je svezení v táhlých zatáčkách, v ostrých serpentinách je cítit trošku větší náklon než je obvyklé na vůz této třídy.

Jakmile vjedete na horší silnici, je cítit od podvozku neklid a mírnou nejistotu. Každé vjetí do výtluku pak provází tupá rána.

Testovaný vůz měl skvělou výbavu, například čtyřzónovou klimatizaci, kožené sedačky, sluneční clony na okénkách vzadu, integrovanou navigaci a řadu dalších prvků. Ty potom cenu vyhnaly téměř o tři sta tisíc Kč nad základní cenu vozu s touto motorizací a dokonce o 130 000 Kč nad vůz v testované výbavě allure.

autor: Radek Pecák | 5. 9. 2011 8:37

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama