Nejexkluzivnější současný automobil Ferrari - supersport LaFerrari bude mít čelní sklo z České republiky. Konkrétně z hořovického závodu Saint-Gobain Securit.
Vyrobí zde skla pro všechny naplánované vozy limitované série, tedy 499 kusů
Požadavkem italského výrobce automobilů bylo vyvinout sklo, které je tenčí, a tudíž lehčí než běžná vrstvená čelní skla. Z obvyklých pěti milimetrů se tloušťka díky speciální technologii snížila na čtyři.
To znamená snížení hmotnosti skla o dvanáct procent a v absolutní hodnotě úsporu 1,3 kilogramu.
"Čtyřmilimetrové odlehčené přední sklo napomáhá celkovému poklesu váhy karoserie, maximálnímu výkonu a nižším emisím," říká Martina Hasmanová, ředitelka Saint-Gobain Sekurit v Hořovicích.
Tloušťku obou vrstev skla se podařilo zredukovat na 1,8 mm u vnější a 1,4 mm u vnitřní vrstvy. Mezi nimi je pak fólie PVB s tloušťkou 0,76 mm.
"Použití této asymetrické konstrukce znamená kromě zmíněné nižší hmotnosti současně i vyšší ochranu před škodami způsobenými kamínky," dodává ředitelka Hasmanová.
Technologie lehkých skel z Hořovic bude v průběhu tohoto roku použita u čtyř dalších známých modelů nově představených aut.
Firm Saint-Gobain Sekurit je zastoupena ve 22 zemích celého světa. V České republice vyrábí skla od roku 1994. Nedaleko Berouna v Hořovicích vyrábí Saint-Gobain Sekurit čelní autoskla s vyšší přidanou hodnotou.
Vyrábějí zde tedy například skla vyhřívaná, či s head-up displejem. Jsou schopni vyvinout i sklo pro vozy produkované v malých sériich.
Ve firmě aktuálně pracuje zhruba 550 lidí.