Víte, jaká část světového trhu s auty patří Škodě? Je to více než u Opelu nebo Citroënu

O pozici nejprodávanějšího výrobce světa v posledních letech reálně bojují Toyota a Volkswagen. Zatím jsou lepší Japonci.
Elitní třicítku nejoblíbenějších značek otevírá Dacia. Ta za první pololetí prodala 366 315 automobilů, což je o 12,1 procenta více než loni. Tržní podíl je nicméně jen 0,8 procenta.
29. místo ukazuje sílu čínského trhu. 424 285 aut prodala místní automobilka Dongfeng, která si však meziročně pohoršila o deset procent. Její tržní podíl je 0,9 procenta.
Jen o místo výše je další čínský výrobce. Baojun zaujal 471 210 lidí a meziročně jeho prodeje vzrostly o 16,7 procenta. Za první pololetí pak má výrobce procento světového trhu.
Subaru se jako první přehouplo přes hranici půl milionu prodaných aut. Celkem si k němu našlo za první pololetí cestu 501 605 zákazníků. Meziročně je to o procento vyšší číslo, celkem má japonská značka 1,1 procenta trhu. Zobrazit 30 fotografií
Foto: Toyota
Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 8. 2018 6:07
V České republice dlouhodobě vládne prodejům nových aut Škoda a jinak tomu není ani v letošním roce. Za první pololetí roku 2018 ji s relativně velkou ztrátou následují Volkswagen, Hyundai, Dacia a Ford. Ve světě je situace poněkud odlišná, i když ani tam se mladoboleslavský výrobce neztrácí. Na kompletní žebříček třiceti nejpopulárnějších automobilek světa za první pololetí letošního roku se podívejte do galerie. Data společnosti Focus2move mimo jiné ukazují také sílu a velikost čínského trhu.

Trendem je růst světového trhu s novými automobily. Letos se za první pololetí prodalo 46,1 milionu osobních aut. To je meziročně o 4,1 procenta více. 

 

Právě se děje

Další zprávy