Ve Vysokých Tatrách první listopadový týden panovalo sucho a teplo. Sloupec v teploměru se vyšplhal na dílek ukazující patnáct stupňů nad nulou, a to i ve výšce hodně nad tisíc metrů nad mořem. Silnice byly tedy suché, a ani mimo ně to příliš neklouzalo. Bylo tedy jasné, že s Jeepem Renegade, kvůli němuž jsme tady byli, nebudeme projíždět sněhovými závějemi a přepínač pohonu 4x4 příliš často nevyužijeme.
Přesto jsme po dvoudenním testování nejmenšího příslušníka automobilové rodiny Jeep, při němž jsme ujeli zhruba dvě stovky kilometrů po silnicícch i v terénu, jednoznačně konstatovali, že Renegade nebude v showroomech značky jen do počtu. Právě toho jsme se totiž nejprve trochu obávali.
Jeep Renegade totiž bude totiž množství technických řešení sdílet s chystaným Fiatem 500X, který se nepochybně nestane vozem pro milovníky jízdy v terénu. Navíc se oba vozy budou vyrábět ve stejné (italské) továrně.
Renegade určitě ostudu legendární značce neudělá. Na vnější design si asi část lidí bude chvíli zvykat, přesto se dá říci, že se jeho tvůrci trefili do DNA Jeepu. Na horských silnicích překvapil schopný podvozek umožňující i sportovní styl jízdy, ticho v interiéru, prostor pro přední i zadní cestující a obstojně velký zavazadlový prostor. To je přitom délka vozu pouze 423 centimetrů. Velmi dobrá je též kvalita použitých materiálů a příznivce značky potěší řada vtipných detailů.
Jeep se vším všudy
Například madlo před spolujezdcem je skutečně bytelné a udrží i kilogramy velkého dospělého "chlapa". Také potěší odkazy na tradiční hodnoty značky. Nad displejem navigace je odkaz na letopočet 1941, kdy vznikl první Jeep. Na různých místech (například ve světlometech, či v rámečcích reproduktorů) jsou pak vylisovány pro značku charakteristické piktogramy, tvořené dvojicí kulatých světel a sedmi svislými pruhy z masky chladiče mezi nimi.
Auto se sice nabízí rovněž pouze s pohonem předních kol, my jsme však většinu času strávili za volantem vozů s pohonem všech kol. S nimi jsme zabrousili i na lesní cestu a několik mýtin, abychom vyzkoušeli, jak si vůz poradí s nástrahami v podobě kamenů, klád a výmolů. Ani tady jsme nezaznamenali žádný problém.
Vůz má ve svých běžných variantách světlou výšku 20 centimetrů. Existuje ale ještě více offroadová varianta s označením trailhawk, která má podvozek zvýšený o další dva centimetry a současně i redukci. Tuto variantu jsme sice k dispozici neměli, přesto můžeme s klidným srdcem konstatovat, že majitel horské chaty se ke svému obydlí za prakticky všech myslitelných podmínek vždy dostane i s běžnějšími verzemi vozu Jeep Renegade.
Řidič se s autem velmi rychle sžije. Velice dobré je hladké a přesné řazení, volant má správnou velikost i průměr věnce, rozmístění jednotlivých ovládacích prvků je logické. Snad jen ovladače klimatizace jsou "utopené" dosti nízko. Masivní sloupky čelního skla sice zvyšují pocit bezpečí, ale znesnadňují výhled šikmo vpřed. Další mínusem bude zřejmě relativně vyšší cena (varianta s pohonem předních kol začíná na částce 431 900 Kč, "čtyřkolka" je pak o 201 000 Kč dražší) Výčet kladů ovšem výrazně převažuje.