Jan Matoušek
Aktualizováno 10. 1. 2019 14:42
Rok 2018 nebyl pro český automobilový trh kdovíjak úspěšný. Poprvé po pěti letech se meziročně prodalo méně aut, přičemž celková čísla výrazně ovlivnila od září platná norma Euro 6c, která zavedla měření škodlivin prostřednictvím cyklu WLTP. Někteří se na přechod stihli připravit a vydělali na tom, mnoho modelů si ale oproti roku 2017 výrazně pohoršilo. Některým se počet registrací dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) propadl i o více než polovinu. Na modely, o které nebyl loni zájem, se podívejte do následující galerie.
Seat Ibiza: -53 %
O 1213 kusů méně, a tedy 52,85 procenta, se loni prodalo Seatů Ibiza. Malý Španěl neměl dobrý rok a celkových 1082 prodaných aut je toho důkazem. Za takovým propadem může být třeba již zmiňované měření vypouštěných škodlivin, ale v segmentu malých aut i relativně vyšší cena, přesahující i v základu hranici 300 tisíc korun. Na test se podívejte zde.