S velkým náskokem zvítězil v absolutním hodnocení letošní ankety International Engine of the Year (motor roku) tříválcový turbomotor automobilky Ford. Má zdvihový objem pouhý jeden litr. Montuje se například do automobilu Fiesta či Focus.
V anketě zvítězil již třikrát po sobě.
Až za ním skončily vysokovýkonné agregáty automobilek Ferrari, BMW či McLaren.
Osmiválcový motor Ferrari 4,5 litru byl v celkovém hodnocení druhý a ovládl i kategorie o zdvihovém objemu nad čtyři litry a sportovní motory.
Ani v dalších kategoriích se neodehrála moc velká překvapení. V kategorii 1,0 - 1,4 litru, která je druhá nejnižší, zvítězil opět motor 1,4 TSI od Volkswagenu, nejlepší "šestnáctistovku" vyrábějí společně BMW a francouzský koncern PSA, nejlepším "dvoulitrem" je motor Mercedes-AMG s výkonem 360 koňských sil.
Svým výkonem dokonce předčí vítěze dalších dvou vyšších kategorií. V objemové kategorii do 2,5 litru totiž opět zvítězil pětiválec Audi s výkonem 310 koňských sil a v kategorii do tří litrů šestiválcový agregát BMW s výkonem maximálně 340 koní.
McLaren se pak stal vítězem mezi uchazeči v objemovém prostoru tři až čtyři litry. Jeho osmiválec 3,8 l je schopen ze sebe vydolovat až 650 koní.
Jako zelený motor roku byl letos vyhlášen elektromotor Tesla. Ten má rovněž úctyhodnou sílu - až 422 koňských sil.