Toto je deset nejhodnotnějších automobilek na světě. Vítěz nepřekvapí, další pořadí ale ano

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 6. 2018 11:42
Společnost Kantar Millward Brown i letos vydala žebříček nejcennějších značek světa BrandZ. Těm vládne Google, který porazil Apple a Amazon. A zatímco v první dvacítce není ani jedna automobilka, v první stovce je výrobců dvoustopých vozidel hned pětice. V následující grafice se podívejte nejen na ni, ale i dalších pět nejhodnotnějších automobilek světa. Žebříček skrývá několik překvapení, samotné první místo by ale mohl očekávat leckdo.
Foto: Suzuki

9. Maruti Suzuki

Na devátém místě je vůbec první indická automobilka, která se do žebříčku BrandZ dostala. Maruti Suzuki těží jednak z růstu indického trhu jako takového a jednak také ze svého vnímání zákazníky. Podle společnosti Kantar Millward Brown totiž výrobci pomohla síť prémiových showroomů Nexa, přes kterou Maruti prodává luxusněji laděné modely. Prostupováním digitalizace navíc indický výrobce umí zaujmout mladší zákazníky. Hodnota firmy je 6,375 miliardy dolarů, v přepočtu asi 141,1 miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy