Jan Matoušek
4. 6. 2018 11:42
Společnost Kantar Millward Brown i letos vydala žebříček nejcennějších značek světa BrandZ. Těm vládne Google, který porazil Apple a Amazon. A zatímco v první dvacítce není ani jedna automobilka, v první stovce je výrobců dvoustopých vozidel hned pětice. V následující grafice se podívejte nejen na ni, ale i dalších pět nejhodnotnějších automobilek světa. Žebříček skrývá několik překvapení, samotné první místo by ale mohl očekávat leckdo.
10. Volkswagen
Desítku nejhodnotnějších automobilek otevírá německý Volkswagen. Jeho hodnota je 5,986 miliardy dolarů, tedy v přepočtu asi 132,5 miliardy korun. Loni se automobilka v žebříčku vůbec neobjevila, na čemž má jistě podíl kauza Dieselgate. Dá se tedy říct, že se Volkswagen po obřím skandálu a vysokých pokutách začíná pomalu oklepávat. Loni navíc zaznamenal výrobce rekordní prodeje.