Určitě jeden z nejexkluzivnějších automobilů, které se v současnosti nacházejí na území České republiky, vystavují nyní v showroomu značky Mercedes-Benz v Praze na Chodově.
Je jím jeden z pětasedmdesáti vyrobených exemplářů vozu SLR Stirling Moss, kterými v roce 2009 značky Mercedes-Benz a McLaren korunovaly modelovou řadu úspěšných supersportovních vozů SLR.
Inspirací pro jeho tvůrce byl legendární model 300 SLR z poloviny padesátých let minulého století. V 50. letech vyhrával Mercedes-Benz 300 SLR závody jako Mille Miglia, Eifelrennen, Targa Florio a Tourist Trophy. Za jeho volant usedali mistři své doby, například Juan Manuel Fangio, Karl Kling - a především britský závodník Stirling Moss, který s časem deset hodin, sedm minut a 48 sekund drží dodnes rekord závodu Mille Miglia. Z tohoto důvodu nese i moderní verze legendárního SLR ve svém názvu dodatek „Stirling Moss".
Pod kapotou je osmiválec s kompresorem
Vůz pohání kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 478 kW/650 koní. Díky němu zrychlí SLR Stirling Moss za méně než 3,5 sekundy z klidu na 100 km/h, nejvyšší rychlost je 350 km/h. Brzdám může při intenzivním brzdění napomáhat airbrake, aerodynamická brzda, která se vysunuje buď manuálně nebo automaticky při prudkém zpomalování z rychlostí vyšších než 120 km/hod.
Karoserie je vyrobena z lehkého kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Designéři značky Mercedes-Benz si byli při návrhu karoserie modelu SLR Stirling Moss vědomi toho, že tvarují automobil s nejvyšší rychlostí 350 km/h. Tvary modelu SLR Stirling Moss jsou proto charakterizovány šípovitou přídí, velmi dlouhou kapotou a kompaktní svalnatou zádí. Protože vůz nemá žádná okna, přechází exteriér plynule do interiéru.
Cena byla 750 000 eur
Stejně jako u historického vzoru jsou i u modelu SLR Stirling Moss boční prahy umístěny velmi vysoko. Konstruktéři se proto rozhodli pro křídlové dveře, které se otvírají směrem dopředu. Přestože na všech fotografiích se vůz prezentuje jako otevřený, který nemá čelní ani boční okna, v případě nepříznivého počasí ho lze uzavřít dvěma kryty z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které jsou uloženy v zavazadlovém prostoru.
Cena byla stanovena ve své době na 750 000 eur. Výroba modelu SLR Stirling Moss byla zahájena v červnu roku 2009, kdy byla ukončena produkce modelu SLR Roadster.
Po ukončení výroby této limitované série se rozdělily kroky Mercedesu a McLarenu. Zatímco prvně jmenovaná firma poté představila SLS AMG, druhá McLaren F1.